Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tramvaje už přes „Rámusák“ nepojedou, přes nový most se vydají na jaře

  12:21aktualizováno  12:21
Z pražské Troje do Holešovic nepojedou půl roku tramvaje. Starý most přes Vltavu zvaný "Rámusák" se pro ně totiž v pondělí definitivně uzavře. Koleje pak bude potřeba přeložit pár metrů dál na nově vznikající Trojský most, který bude součástí Pražského okruhu. Hotovo má být na jaře.

Tramvajový most vznikl jako provizorní spojení mezi Trojou a Holešovicemi v roce 1977. | foto: Rosťa Jančar, Technet.cz

Tramvaje povezou cestující přes starý most naposledy v neděli. "Stavebníci se dohodli s organizátorem pražské dopravy, společností Ropid, že provoz tramvají bude mezi Trojou a Holešovicemi od 7. října přerušen. Ve stejný den se pak začne s přípravami překládky tramvajových kolejí na nový Trojský most," potvrdil iDNES.cz pražský radní pro dopravu Jiří Pařízek.

Od pondělí tak musejí cestující počítat s několika změnami. "Tramvajová linka číslo 17 bude ukončena ve směru z centra v obratišti Výstaviště Holešovice. Linka číslo 3 by měla být od stanice metra Kobylisy prodloužena až do konečné stanice Vozovna Kobylisy, kde nahradí zkrácenou linku 17," řekl iDNES.cz mluvčí dopravního podniku Petr Vorlíček.

Fotogalerie

Zároveň bude zavedena také náhradní autobusová linka X17, která bude jezdit mezi Nádražím Holešovice a Kobylisy. "Ta pojede přes most Barikádníků, ale nebude pokračovat dál ulicí V Holešovičkách, ale sjede dolů k Vltavě a bude v podstatě kopírovat současnou tramvajovou trať ulicí Trojskou," dodal Vorlíček.

Nová trasa čeká pak i noční tramvajovou linku číslo 53, která bude odkloněna ze své běžné trasy přes Libeň.

"Rámusák" se měl pro veřejnou dopravu původně uzavřít už 29. června. Společnost Metrostav, která staví nový most, však nedostala od magistrátu souhlas k provádění dalších prací (více čtěte zde).

Nový Trojský most se buduje jako součást tunelového komplexu Blanka. A právě v tom spočívá celý problém. Práce na něm byly částečně pozastaveny proto, že bylo nutné znovu zanalyzovat, zda se postupuje podle schváleného projektu a jaké faktury se budou moci proplatit.

Se zprovozněním Trojského mostu se počítalo na začátku listopadu. Teď se termín posunul na jaro příštího roku. "Kromě přeložení tramvajových kolejí se tam musí vybudovat ještě i výjezdová rampa z tunelového komplexu Blanka a také protipovodňové zábrany, což práce prodlouží," dodal Pařízek. Vedení města podle něj předpokládá, že hotovo bude do konce dubna 2014.

První tramvaje by se tak po novém mostě mohly projet v květnu.

Souběžně s výstavbou nové rampy a překládkou tramvajových kolejí by měl být zároveň demontován starý šroubovaný most. Ten vznikl provizorně v roce 1977, kdy byl přerušen původní tramvajový provoz na přebudovávaném mostě Barikádníků.

Trojský most má být zprovozněn společně s tunelovým komplexem Blanka. Pokud by se zprovoznění Blanky opozdilo, pro tramvaje by podle mluvčího Metrostavu Františka Poláka neměl být problém začít po mostě jezdit. "Trojský most a trať nemají v podstatě s tunelem jako takovým nic společného, most může být zprovozněn i bez Blanky," uvedl Polák.

Podle jeho slov není přeložení tramvajové trati nijak technicky složité, žádné komplikace by tak podle něj v průběhu prací nastat neměly.

Autor:






Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.