Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tramvajová trať do Podbaby má stavební povolení. Stavět se začne letos

  18:50aktualizováno  18:50
Plánovaná tramvajová trať do Podbaby v Praze 6 získala stavební povolení. Trať, která bude končit nedaleko vlakové stanice, se tak může začít stavět. Na přelomu roku by sem tak měli nastoupit dělníci a začít trať budovat. Smyčka by měla být hotova do června.
Tramvajová trať do Podbaby má stevební povolení. Ilustrační foto

Tramvajová trať do Podbaby má stevební povolení. Ilustrační foto | foto: MF DNES

Stavba a rekonstrukce 850 metrů dlouhého úseku vyjde na 282 milionů a hotová by měla být na konci června příštího roku. Dopravní podnik na stavbu získá peníze z evropských fondů. "Jsme rádi za každý další metr tramvajové dopravy na našem území, zlepšuje to dostupnost, a to je pro nás vždy přínos," řekl tiskový mluvčí Prahy 6 Martin Šalek.

Projekt má však i své odpůrce, bojují proti němu lidé, kteří bydlí jen pár desítek metrů od plánované zastávky vlaku - ta je podle mluvčí Dopravního podniku Ilony Vysoudilové otázkou budoucnosti.

"Prodloužení trati o 860 metrů a za 282 milionů s nepochopitelným odůvodněním - připojení k prozatím neexistující železniční zastávce - se mi v době, kdy se zastavují rozestavěné dopravní stavby, jeví poněkud podivné," napsala v dopisu MF DNES Eva Svobodová z Prahy 6.

Dopravce: Není se čemu divit

Podle Dopravního podniku ale není částka, kterou za prodloužení a rekonstrukci tratě nijak přemrštěná.

"Zahrnuje jak rekonstrukci stávající trati, tak její prodloužení. Současná smyčka u hotelu Crowne Plaza je v hrozném stavu a patří mezi nejstarší úseky trati," vysvětlila Vysoudilová s tím, že se stavbou se začíná už teď kvůli možnosti získání evropské dotace.

"Navíc železniční zastávka tam skutečně bude a pro nás je prioritou, aby lidé, kteří tu vystoupí z vlaku, mohli hned přesednout na tramvaj," uvedla mluvčí.

K vysvětlení Vysoudilové se přiklání i dopravní expert Petr Moos. "Jde o výstavbu téměř jednoho kilometru dvojkolejné trati, včetně rekonstrukce úseku z Vítězného náměstí. Spolu se zařízením stanic a s přihlédnutím k tomu, že jde o částečně náročnou stavbu s požadavkem na minimální omezení dopravy, lze konstatovat, že jde o investici přiměřenou. Pozitivní je i využití prostředků z fondů EU," říká Moos.

Plánovaný úsek tramvajové trati v Podbabě v Praze 6.




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

V pátek ráno se na 49. kilometru dálnice D1 srazilo osobní auto s kamionem...
Havárie autobusu uzavřela dálnici D1 u Prahy, lehce se zranilo 14 lidí

Nehoda uzavřela na 49. kilometru u Prahy dálnici D1 ve směru na Brno. Srazil se tu náklaďák s autem a autobusem. Čtrnáct cestujících bylo zraněných, dva...  celý článek

Manželé Havlovi a Ondřej Kobza otevírají na týden veřejnosti částečně...
VIDEO: Střechu Lucerny zakryla dřevěná podlaha, připomíná palubu parníků

Nový výhled na Prahu po sedm dní nabídne terasa Paláce Lucerna, kterou má pronajatou kavárník Ondřej Kobza. Během rekonstrukce se proměnila celá střecha,...  celý článek

Volné prostranství u hotelu InterContinental v Pařížské ulici v Praze 1.
Lidé odmítají zástavbu volného prostranství v Pařížské ulici. Chtějí zeleň

Náměstíčko u pražského hotelu InterContinental, jedna z mála volných ploch v této části centra, se má proměnit ve stavební pozemek. Z rozhodnutí Institutu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.