Tramvajová trať v Zenklově ulici v Praze 8 prošla kompletní rekonstrukcí. | foto: Dopravní podnik Praha

Tramvajová trať v Zenklově ulici v Praze 8 je opravená, je rychlejší

  • 3
Rekonstrukce tramvajové trati v Zenklově ulici v Praze 8 skončila o týden dřív, než se plánovalo. Tramvaje se tak po necelých dvou měsících mohou vrátit na svou obvyklou trasu mezi Bulovkou a Stírkou, první vyjedou ve čtvrtek ráno. Během výluky byla změněna konstrukce trati a zrekonstruovány zastávky.

Cestující tak teď čeká jednak rychlejší a pohodlnější cestování, jednak i příjemnější nastupování.

Původní trať tvořila konstrukce z velkoplošných panelů. Dolní úsek mezi Bulovkou a Vychovatelnou vznikl v roce 1980. V horním úseku proběhla kompletní výměna panelů a kolejnic v letech 1995 a 1996. Trať měla v posledních letech už mnoho problémových míst, přes která musely tramvaje jezdit pouze desetikilometrovou rychlostí.

Při opravách byla na dolním úseku trati použita konstrukce kolejí na pražcích bez zákrytu. "To ocení zejména lidé, kteří v blízkosti trati bydlí. Nová konstrukce totiž snižuje hlukovou zátěž v úseku mezi Bulovkou a Vychovatelnou," informovala mluvčí Dopravního podniku Monika Lojínová.

V horním úseku pak vznikla trať na betonové desce s krytem. "Tady se otevřený svršek kolejí nemohl vybudovat vzhledem k nedostatečné šířce komunikace," vysvětlila mluvčí.

Částečnou obnovou prošly také tramvajové zastávky Bulovka a Vychovatelna. "Byla mírně zvýšena nástupní hrana, až na 20 centimetrů nad hlavou kolejnice, což usnadní nastupování. Kompletně byly obnoveny původní povrchy nástupišť a zábradlí," doplnila Lojínová. Zastávka Bulovka je nově bezbariérová.

Opravy a bezbariérového přístupu se v obou směrech dočkala i zastávka Okrouhlická. Nástupní ostrůvky byly mírně rozšířeny, přibylo zábradlí a také čekárny. Zastávky tu budou v obou směrech využívat nejen tramvaje, ale i noční autobusy.

Technická správa komunikací zároveň na Okrouhlické zřídila semafory na přechodu k zastávkám. Ty budou do provozu uvedeny dodatečně.