Dopravní podnik popraskané podvozky vozů metra svařuje sám, oprava ale nebude možná u všech. | foto: iDNES.cz

Třetina popraskaných podvozků metra nejde opravit, tvrdí dopravce

  • 100
Pražský Dopravní podnik už opravil sedmnáct popraskaných podvozků metra, do provozu se jich vrátilo jedenáct. Dopravce zároveň zjistil, že sedmnáct z 61 poškozených podvozků nepůjde opravit vůbec, u dalších sedmi se tato obava ještě nepotvrdila.

"Opravených rámů je ke dni 5. dubna celkem sedmnáct. Do provozu bylo zařazeno celkem jedenáct rámů," potvrdila iDNES.cz mluvčí Dopravního podniku Monika Lojínová.

Do oprav investoval dopravce dosud 2,7 milionu korun. Popraskané podvozky si zatím podnik svařuje sám.

Z 44 podvozků, k jejichž opravě se ještě zaměstnanci podniku nedostali, jich označili jako stoprocentně opravitelných devět, u dalších devíti možnost opravy předpokládají a u zbylých dvou zatím ještě nevědí.

"Pokud se prokáže, že opravené rámy budou v provozu bez problémů, Dopravní podnik bude žádat firmu Siemens, aby rámy, které nejdou opravit, podniku nahradila nákupem nových," uvedla Lojínová. "V současné době probíhá právní analýza případu, která ještě není dokončena," dodala.

Siemens podvozky nakoupil při výrobě vozů od firmy Bombardier.

Podvozky popraskaly celkem u šesti souprav. Dopravce poškozené vozy okamžitě odstavil mimo provoz. Vlásenkové trhliny objevil podnik loni 15. července při pravidelné kontrole (o zjištění problémů čtěte zde).

Co praskání způsobilo, zatím není jasné. Podle firmy Siemens, která podniku soupravy dodala, je na vině nekvalitní technologie zpracování ze strany výrobce podvozků firmy Bombardier. Ta svou vinu také odmítá.

Jedna pětivozová souprava vyšla podnik přibližně na 200 milionů korun, celkem jich vlastní padesát tři.

3. února 2012