Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z pražské Blanky rovnou do kolony? Z tunelu povede auta jen jeden pruh

  16:28aktualizováno  16:28
Na výjezdu z budovaného pražského tunelu Blanka na Pelc-Tyrolce se mohou řidiči obávat velkého problému, varují odborníci. Na výjezdové rampě bude pouze jeden jízdní pruh, takže se tam mohou tvořit kolony popojíždějících aut.

Stavba tunelu Blanka. | foto: iDNES.cz

Mnohamiliardová stavba má podle plánů ulevit dopravě v Praze, teď však sílí obavy, že situaci naopak zkomplikuje. Není totiž jasné, co otevření Blanky udělá s dopravou v ulici V Holešovičkách a na jednopruhové nájezdové rampě na ni. Budou tam chtít najet tisíce aut.

Jenže: až bude Blanka otevřena, nebude mít pokračování. Návazná část Městského okruhu se hned stavět nezačne.

"Z Blanky se budou chtít řidiči primárně dostat na sever do sídlišť a na dálnici na Teplice. Tato auta ale najedou na ulici V Holešovičkách pouze stávající rampou, která má jen jeden pruh a je velmi nevlídná, dost prudce zatáčí a je potřeba tu hodně zvolnit. Myslím si, že se po otevření tunelu začnou tvořit kolony," napsal čtenář Jaroslav Pavlousek.

Dopravní odborník z ČVUT František Lehovec jeho obavy potvrdil.

"Je to jako u každé stavby, která je jen určitou etapou. Vždy, když vznikne takové provizorní ukončení, nastávají problémy a v tomto směru ani křižovatka Pelc-Tyrolka nebude výjimkou," řekl Lehovec s tím, že ulice V Holešovičkách podle něj nemá dostatečnou kapacitu.

Pomoci může řešení křižovatky

Technická správa komunikací se však neobává, že by tu nastaly potíže.

"Na vratné rampě z Blanky do ulice V Holešovičkách očekáváme, že denně projede asi 15 tisíc vozidel. Nyní se však upřesňuje dopravní řešení celé křižovatky Pelc-Tyrolka, které může tyto předpoklady ovlivnit," poznamenal náměstek ředitele TSK Ladislav Pivec.

Podle něj dokáže jednopruhová silnice v praxi bez potíží přenést zhruba 18 tisíc vozidel za den. Se zvýšením kapacity rampy se tak nepočítá.

"Rozšíření silnice o jeden pruh není v nejbližší době pravděpodobné," dodal Pivec.

Náhle ukončených silnic je v Praze víc

TSK neočekává ani potíže v samotné ulici V Holešovičkách, kde bývají kolony i dnes.

"Dnešní stav je dán nedostatečnou propustností světelných křižovatek v Holešovicích - zejména Argentinské a Plynární. Předpokládáme, že po zprovoznění Blanky se podstatná část dopravy přesune do tunelu, kde bude plynulost provozu vyšší," doplnil Pivec.

Blanka však není jedinou stavbou v Praze, která nebude mít své pokračování. Lze zmínit spojku mezi rychlostní silnicí R10 a Kbelskou ulicí, tedy Vysočanskou radiálu. Tato její část byla otevřena před více než rokem. Jenže plány počítají s tím, že povede až k budoucímu Městskému okruhu. Tato etapa Vysočanské radiály je však v nedohlednu. A tak se provizorně prostorná radiála náhle stáčí do zatáčky a ústí na Kbelské.

"Provozovatel silnice se tu snažil rizika zmírnit, proto je tam třeba snížená rychlost. Ten oblouk je zvlášť pro kamiony docela nebezpečný," řekl Tříska. Policisté přitom toto místo nepovažují za nehodové. Ve svých statistikách evidují na ukončení radiály za loňský rok jen jednu nehodu. Policie ovšem nemusí být u každé nehody.

Provizorně je ukončená i Rozvadovská spojka. Tady rovněž řidiči jedou po široké silnici navazující na dálnici D5, která se rázem stočí obloukem na ulici Bucharovu. V budoucnu má silnice pokračovat k Městskému okruhu jako Radlická radiála.







Hlavní zprávy

Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí
Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí

Recenze si přečtěte na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.