Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejvytíženější částí Blanky je Brusnický tunel, kolony má zkrátit semafor

  19:30aktualizováno  19:30
Brusnickým tunelem spojujícím v Praze Malovanku a Prašný most projede denně zhruba 67 tisíc aut. Kolony se tvoří na obou jeho koncích. V Dejvicích by pomohl obchvat vedoucí ze Svatovítské do Evropské ulice, ten ale bude stát až za několik let. Prozatím má pomoci semafor na přechodu pro chodce u Vítězného náměstí.

První auta vjela do tunelu Blanka v sobotu 19. září ve 14:40 hodin. | foto:  Michal Šula, MAFRA

Z výjezdu na křižovatce Prašný most se řidiči nejen ve špičce zařazují do popojíždějící řady aut v ulici Svatovítská. Ta vede na Vítězné náměstí. Jelikož se ulice před dejvickým Kulaťákem zužuje ze tří pruhů do jednoho, doprava na místě houstne.

Podle silničářů by mohl situaci zlepšit nový semafor na frekventovaném přechodu pro chodce. „Když na přechodu řídí dopravu policista, je zpravidla situace lepší,“ tvrdí náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

V úvaze je, že jeden z tamních přechodů zcela zmizí. Nahradit by jej mohl podchod. Definitivním řešením pak bude výstavba nového, 800 metrů dlouhého obchvatu. Ten propojí Svatovítskou s Evropskou. Řidiči si na něj budou muset několik let počkat. Hůře průjezdná je také ulice Jugoslávských partyzánů.

Komplikace v Praze 5

Míst, kde Blanka zkomplikovala dopravu, je více. Problémy na řidiče čekají v Patočkově ulici. „Tam je zhoršení způsobeno tím, že z Blanky není přímý výjezd na Břevnov,“ vysvětluje Dolínek. Zácpy se ráno tvoří i v ulici Strakonická. Kolony se tam táhnou od Lahovic přes Malou Chuchli až k Barrandovskému mostu. Někteří řidiči se proto snaží jezdit po druhém břehu Vltavy ulicí Modřanská. I ta však bývá nově často ucpaná.

Jak Blanka změnila dopravu v Praze

Jak Blanka změnila dopravu v Praze

Aby se situace zlepšila, je podle Dolínka potřeba dokončit vnitřní a také vnější okruh města, spolu s chybějícími radiálami. To potvrzují i dopravní experti. Proti jsou však aktivisté. Podle nich může pokračování Blanky Praze naopak ještě uškodit.

„V řízení EIA (posouzení projektu z hlediska vlivu na životní prostředí – pozn. red.) se tvrdí, že nebude-li Blanka 2 zprovozněna, vzroste na ulici Jana Želivského či Úvalské provoz na 50 až 60 tisíc vozidel za den. To je však naprostý nesmysl, protože tolik aut se tam prostě nevejde,“ tvrdí Vratislav Filler z iniciativy Auto*Mat.

Dvouměsíční provoz Blanky si pochvaluje Praha 7. Kolony zmizely z ulice Milady Horákové, Argentinské či ulice V Holešovičkách. Rychlejší průjezd hlásí i smíchovské nábřeží.

Nejasná zůstává situace v Resslově ulici. Tam doprava kolísá. Právě tato ulice by mohla být další, kde silničáři přistoupí k dopravním opatřením. První omezení po zprovoznění Blanky vzniklo ve Veletržní, kde zmizel jeden jízdní pruh. Řidiči si následně začali stěžovat, že kvůli tomu na místě houstne doprava.

Město chystá po dvou měsících provozu ještě jednu novinku. Uvnitř odbočovacích pruhů se objeví žluté nápisy s názvy čtvrtí. Řidiči tak budou mít okamžitě jasno, do jakého pruhu se zařadit.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.