Necelý týden po otevření tunelu Blanka je brzy hodnotit dopravní situaci. Shoduje se na tom Technická správa komunikací, vedení Prahy 6 i pražský ředitel dopravní policie Pavel Švrčula.
Už teď ale pozorují změny, které otevření tunelu přineslo. A ne všechny jsou pozitivní.
„Silnější provoz máme v ulici Svatovítská směrem k Vítěznému náměstí. Tam jako možnou příčinu vidíme přechody pro chodce, ale uvidíme, jak si to sedne,“ řekl pro iDNES.cz Švrčula.
Druhým problémem podle něj může být ulice Bělohorská směrem ke křižovatce Vypich, kde se vozidla z tunelu dostanou plynule na Patočkovu, ale kapacitně nestačí křižovatka Vypich. Policie proto přemýšlí o změnách, jednou z nich by mohla být úprava světelné signalizace.
Víc však změny v dopravě Švrčula komentovat nechce. Policie si o nich totiž teprve musí promluvit s magistrátem.
„Bylo by neseriózní, kdybych teď říkal náhled policie, musí to být náhled všech zainteresovaných,“ uvedl Švrčula.
Dopravní situaci na Praze 6 glosoval také ministr Martin Stropnický. „Doprava u Kulaťáku kolabuje. Napojení Blanky na okolní komunikace se do ceny jaksi nevešlo. Nevadí. Pár miliard a pár let navíc to spraví,“ napsal na sociálních sítích v úterý.
Odtahy i zvědavci v Blance
Do současné chvíle se zatím řešilo pět odtahů vozidel, která z technických důvodů nemohla pokračovat v jízdě. Jinak se však situace na Praze 6 podle policie od pondělí uklidnila.
„V současné době nemáme v dané lokalitě hlášeny žádné dopravní komplikace,“ uvedla ve čtvrtek mluvčí policie Iveta Martínková. Problémy paradoxně nezpůsobují auta, ale chodci.
„Chodci jsou zvědaví, chodí se dívat na kraj portálu, což je nebezpečné,“ říká Švrčula.
V Blance zatím narůstá doprava. Zatímco první dny projelo tunelem 35 tisíc řidičů, ve čtvrtek to už je 45 - 50 tisíc za 24 hodin. Zlepšení je viditelné na Letné.
„Lepší dopravní situace se zaznamenala na Veletržní, Milady Horákové, v Argentinské, Wilsonově, V Holešovičkách. Musíme ale počkat aspoň čtrnáct dní, uvidíme, které trasy si řidiči najdou,“ dodává Švrčula.