Na Jižní spojce se pojede pomaleji, řidiči bourají na zavřeném sjezdu

  • 54
Betonová svodidla u připraveného sjezdu na Jarov na Jižní spojce v Praze jsou častou příčinou dopravních nehod. O víkendu zde opět nabourala dvě auta. Ze záběrů iDNES.cz vyplývá, že důvodem nehod je převážně neopatrné předjíždění. Podle magistrátu bude v úseku změněno značení a snížena rychlost.

Kilometr za lanovým mostem na Jižní spojce ve směru na Černý Most se nachází uzavřený sjezd, kde často dochází k dopravním nehodám. Přetínají ho betonová svodidla, za kterými je připravena trasa pro pokračování městského okruhu směrem na Palmovku.

O víkendu na místě došlo ke dvěma nehodám, podle policie jeli řidiči po mokré vozovce příliš rychle. Přestože byl víkendový provoz, utvořily se kolony až ke sjezdu do Švehlovy ulice.

„Obě nehody jsou stále v šetření. Pravděpodobná příčina je v obou případech nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky, která byla mokrá,“ uvedla mluvčí policie Iveta Martínková.

Předjíždění přes zakázaný pruh

Řidiči ve zmíněném úseku často používají pro předjíždění pruh, kterým se bude v budoucnu sjíždět na Jarov a momentálně tam není vjezd povolen. Některé z těchto případů se podařilo reportérovi iDNES.cz zachytit i na videu.

Pruh je však zakončen betonovými svodidly a zvlášť v noci mohou během takového manévru bloky řidiče překvapit. A také se tak děje. Od ledna do srpna se v tomto místě stalo 12 nehod. V deseti z nich řidiči nepřizpůsobili rychlost stavu vozovky, informovala policie.

Podle magistrátu by proto mělo brzy dojít ke snížení povolené rychlosti a změně značení.

„Vzhledem k počtu dopravních nehod v tomto úseku se připravuje snížení rychlosti za mokra, zlepšení dopravního značení a také zlepšení viditelnosti samotných bloků tak, aby bylo docíleno vyšší bezpečnosti silničního provozu,“ uvedl mluvčí magistrátu Vít Hoffman.

Technická správa komunikací navíc připravuje měření protismykových vlastností vozovky a posouzení odvodnění.