Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

U středočeských nádraží budou cykloparkoviště, lidé si tu zamknou kola

  8:20aktualizováno  8:20
Středočeští starostové chtějí, aby si cyklisté mohli na vlakových nádražích nechat a zamknout svá kola. Zjednodušila by se jim tím cesta do práce, protože by bicykl nemuseli brát do vlaku a vézt do Prahy. První cykloparkoviště by mohla vzniknout na Kolínsku a Nymbursku.
Parkoviště pro kola u nádraží usnadní Středočechům cestování. (Ilustrační snímek)

Parkoviště pro kola u nádraží usnadní Středočechům cestování. (Ilustrační snímek) | foto: Michal Klíma, MAFRA

První parkoviště zvaná B+R (anglická zkratka pro Bike and Ride, tedy zaparkuj kolo a jeď), už existují na okrajích Prahy. "Sice jsou jiná města, kde se víc jezdí na kole než u nás, ale chceme tady parkoviště Bike and Ride zřídit. Cyklistika u nás ožívá," uvedl starosta Českého Brodu Jakub Nekolný.

Ve městě právě dělníci upravují okolí vlakového nádraží - a proto se nabízí zavést tady i zmíněnou novinku pro cyklisty.

"Vybudovali jsme jedno parkoviště pro auta, opravili budovu Českých drah. Budeme dělat zastávky pro autobusy, vysázíme zeleň, opravíme příjezdové silnice i kamerový dohled a prodloužíme podchod. Chceme, aby terminál veřejné dopravy byl komplexní. Ale jde o peníze, budujeme postupně," vysvětlil Nekolný.

Právě v Českém Brodě by mělo vzniknout i první středočeské parkoviště pro auta P+R, tedy zaparkuj auto a jeď. Jeho součástí by mělo být i to pro cyklisty. Našli by tam uzamykatelné stojany a přístřeší.

Přispěje i Evropská unie

"Nemáme ještě projekt, ale určitě bychom byli pro parkovací dům, aby lidé cítili, že mají kolo v bezpečí. To bude stát řádově miliony. Dnes tady kolo málokdo zanechá, protože ve většině případů se mu ztratí," upozornil Nekolný. Parkování kol na B+R má být zdarma.

Vlakem z Českého Brodu cestuje do Prahy velké množství lidí. I proto se tady taková parkoviště vyplatí.

"Více než padesát procent zaměstnaných lidí jezdí za prací do Prahy a využívá k tomu vlak. Autobusem je to složitější," dodal starosta Českého Brodu Nekolný.

Něco podobného plánují i v Nymburce, kde je naopak cyklistika velmi rozšířená. Připravují projekt hrazený i z evropských peněz na kompletní řešení vlakového nádraží.

"Počítáme nejen se zvýšením počtu míst pro parkování automobilů, ale i jízdních kol. Vlakem jezdí mnoho obyvatel nebo tady přestupují, jsme velký železniční uzel," řekl starosta Nymburka Miloš Petera.

Podle průzkumu je nymburské nádraží čtvrtým nejvytíženějším nádražím v kraji. Denně tudy projde 12 až 14 tisíc lidí.





 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Muž křičel na strážníky, že jsou gestapo
Jste gestapo, křičel muž na strážníky a u toho hajloval

Muž pokřikoval na Karlově náměstí na kolemjdoucí a při tom hajloval. Pak začal rozrušeně něco psát propiskou na sloup. Když ho vyrušili strážníci, nadával jim,...  celý článek

Policii zavolali na místo střelby exekutoři, na které muž mířil.
Muž vzal zbraň a začal střílet do vzduchu, nadýchal dvě promile

Opilý muž střílel v pondělí večer v ulici Nad Šafránkou v Praze 6 ze své legálně držené zbraně. Na místo vyrazilo několik policejních hlídek a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 v Praze

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Soutěž: Vyhrajte zásobu dobrot pro nejmenší
Soutěž: Vyhrajte zásobu dobrot pro nejmenší

Chcete svému drobečkovi zpestřit jídelníček? Soutěžte o balíček plný dobrot.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.