Studenti rakovnického gymnázia si myslí, že jejich spolužák jednal v afektu.

Studenti rakovnického gymnázia si myslí, že jejich spolužák jednal v afektu. | foto: Jiří Meixner, iDNES.cz

Musel být v afektu, myslí si spolužáci o chlapci, který bodl učitelku

  • 142
Čtrnáctiletý chlapec, který v pondělí v rakovnickém gymnáziu bodl svou učitelku matematiky do zad, byl podle spolužáků poté, co opustil její kabinet, zmatený. Ve špatném psychickém stavu byl podle nich i ve chvíli, kdy ho pár minut poté na chodbě školy zatýkala policie. Zdál se být duchem nepřítomný.

Informaci, která by mohla znamenat, že student jednal v afektu, potvrdily MF DNES dva na sobě nezávislé zdroje. Redakce jejich totožnost zná, ale na jejich přání ji nezveřejní.

Svědci říkají, že hoch nedokázal odpovídat na otázky vyšetřovatelů asi šest hodin. I potom tvrdil, že jednašedesátileté kantorce neublížil.

Pondělní výuka v jeho třídě probíhala jako obvykle. Třetí hodinu měli matematiku.

"Nic zvláštního se nestalo. Nedošlo mezi nimi k hádce nebo k nějakému konfliktu," vzpomínal na okamžiky předcházející incidentu chlapcův spolužák Vojtěch. I on si proto myslí, že jeho kamarád musel jednat v afektu. "Jinak si to prostě vysvětlit nedovedu."

K události došlo až pátou vyučovací hodinu, kdy měly děti volno. Některé se učily, ale útočník šel do druhého patra do matematického kabinetu s číslem 215. Co se tam mezi ním a kantorkou odehrálo, nikdo neví. V místnosti byli sami.

Krátce nato tam kolegové našli ženu s hlubokou bodnou ránou v zádech. Rychle zavolali záchranku a policii.

Chlapec ženu údajně napadl nožem. Podle neoficiálních zpráv mu nepatřil a ani si zbraň do školy nepřinesl. Našel nůž přímo v kabinetu. Proč ho vzal do ruky a jestli se skutečně jednalo o zkrat, objasní psychologický a psychiatrický posudek.

Podle ředitele rakovnického Gymnázia Zikmunda Wintra Luďka Štíbra se zdravotní stav učitelky postupně zlepšuje.

"Hovořili jsme spolu. Už se těší do školy," řekl. Víc o incidentu mluvit nechtěl. Čeká na výsledky vyšetřování policie a České školní inspekce, která se zaměří na atmosféru ve škole. Kriminalisté na případ uvalili informační embargo.

Kantorka nebyla podle studentů příliš oblíbená

Spolužáci o chlapci, který na učitelku zaútočil, říkají, že je uzavřený a v poslední době se mu zlepšovala vada řeči. Rád čte, jde mu francouzština, ale z matematiky dostává špatné známky. Nemá prý však profil na Facebooku ani na jiné sociální síti, což je u dětí jeho věku neobvyklé.

Čtyřky a pětky z matematiky hocha podle jeho blízkého příbuzného trápily, nemyslí si ale, že by špatný prospěch mohl být příčinou neštěstí. Kantorka chlapce učila matematiku teprve dva měsíce. Za pár dní se o prospěchu měli dozvědět jeho rodiče na třídních schůzkách.

Natálie, patnáctiletá studentka gymnázia, poukázala na to, jak moc byla profesorka mezi dětmi neoblíbená.

"Slyšela jsem na ni stížnosti a varování ohledně jejího stylu učení a přístupu k žákům. Kdo za dění ve škole zodpovídá, měl by se o stížnosti zajímat, aby se příště dalo předejít podobným neštěstím," upozornila dívka.

I několik dalších gymnazistů popsalo pedagožku slovy jako "svá", "přísná", "arogantní".

"Ve škole se říká, že ten kluk byl možná pod tlakem. Paní učitelka byla přísnější, měla nároky, ale mně vyhovovala, protože žáky látku naučila," zastal se kantorky maturant Petr.

Ředitel gymnázia prý však nikdy od studentů nedostal žádnou oficiální stížnost.

"Některé děti byly spokojené s její výukou, jiné měly pocit, že je moc přísná, když je kontroluje. Je ale přísný učitel špatný? V tomto případě jde o kvalitní kantorku, která má dobré výsledky. Její třída u maturity uspěla. Dokáže žáky připravit na vysokou školu, což je náš cíl. Za její prací stojím a nikdy jsem nezaznamenal, že by byla nespravedlivá," reagoval Štíbr.