"Štítek obsahuje údaje o hmotnostech vozu a ty byly jiné než v techničáku. Rozdíl asi 30 kilo," popsal redaktor svou nedávnou návštěvu STK. Dozvěděl se, že někteří výrobci aut lepili štítky se stejnými údaji šmahem na všechny modely aut, bez ohledu na typ karosérie. Výsledek tak byl ten, že dotyčný dostal jen provizorní technickou platnou jeden měsíc a do dílen se musí vrátit znovu, až bude mít štítek v pořádku.
Pro správný štítek musíte za výrobcem auta
"Takže jsem zaplatil za technickou i s emisemi 1200 korun a dalších 50 korun zaplatím, až se tam vrátím. Horší je ale ta obíhačka kolem toho," dodává. Od loňského května totiž platí vyhláška, která zpřísňuje technické kontroly. Jedním z parametrů, které technici musí prověřit je, že se štítky musí shodovat s údaji v technickém průkazu. "Díky kontrolám této věci pak od května loňského roku byly u malého počtu vozidel zjištěny rozdílné údaje," uvedl Zdeněk Neusar z ministerstva dopravy.
Řešení je dvojí a pro motoristy s nesprávnými údaji na štítku v každém případě znamená vyřizování navíc. "Buď akreditovaný zástupce, který technický průkaz k vozidlu vystavil, vydá prohlášení, jaké údaje má registrační místo uvést do souladu s výrobním štítkem v průkazu, nebo výrobní štítek provozovateli vymění za takový, který je v souladu s údaji v technickém průkazu," dodává Neusar s tím, že podle ministerstva je na vině prodejce aut, který vůz špatným štítekem opatřil, nebo úřad, který techničák chybně vystavil. Ani tím ale náklady pro nešťastné řidiče nekončí. Redaktor na dopravním úřadě v Praze na Bohdalci zaplatil dalších 150 korun. "Padesát korun za každou přepsanou položku ve velkém techničáku. Já měl tři řádky týkající se hmotnosti," hlásil redaktor.