Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cesta na pár desítek minut trvala devět hodin, vlak uvízl u Počernic

  18:19aktualizováno  18:19
Neplánovanou konečnou stanici měl pondělní vlakový spoj InterCity Hutník. Pasažéři sedm hodin čekali u Dolních Počernic, až pak je hasiči odvezli zpět na Hlavní nádraží. Cestující Monika Divišová s pomocí tatínka dorazila domů do Kolína až ve čtyři ráno.

ČEKÁNÍ. Trasa mezi Prahou a Kolínem byla na dlouhou dobu ochromená. | foto: Petr Procházka, MF DNES

Vypadalo to na pohodový návrat z Prahy do Kolína, tak akorát doma stihnout večerní zprávy v televizi. Když Monika Divišová usedla v pondělí po osmnácté hodině na pražském Hlavním nádraží s kamarádkou do vlaku, hlásil spoj InterCity Hutník pětiminutové zpoždění.

Nakonec z toho bylo sedm hodin strávených v kupé a příjezd do Kolína ve čtyři ráno.

ČEKÁNÍ. Trasa mezi Prahou a Kolínem byla na dlouhou dobu ochromená.

„Když jsme dorazili k Dolním Počernicím, souprava najednou zastavila. A na tom místě už jsme zůstali,“ líčí dvaadvacetiletá slečna. „Moc jsem nevěděla, co se děje, ale už předtím jsem za jízdy zahlédla zelené jiskření od trolejí.“

Monika Divišová cestuje z Kolína do Prahy čtyřikrát týdně, v hlavním městě studuje i pracuje. Už jednou se jí stalo, že zůstala uvězněná v soupravě, tehdy však vlak po devadesáti minutách zase nabral rychlost.

O půlnoci dorazili hasiči

Toho se v pondělí nedočkala. Místo toho po půlnoci dorazili hasiči.

„Vyváděli nás z vlaku po takovém svahu, strašně to klouzalo, takže nás museli podpírat. Připadalo mi, jako když s námi tancují, jak si nás podávali,“ usmívá se Monika Divišová.

Ostatně, plno dobré nálady si i přes nepříjemnou lapálii užila i ve stávkujícím vlaku.

„V našem kupé bylo veselo, já kamarádka a tři neznámí cestující, dobře jsme se bavili. Nechtěli jsme nic komplikovat, seděli jsme a čekali.“

Ne každý se však choval podobně. „Slyšeli jsme, jak lidé řvali na průvodčí, což bylo dost hnusné, protože ty dvě paní za nic nemohly a naopak se nám snažily pomáhat. Chtěla bych jim za vstřícnost poděkovat,“ vzkazuje Monika Divišová.

Ochotu našla i u obsluhy jídelního vozu, která cestujícím dovolila nabíjet mobilní telefony.

Vlak se při čekání na příznivější podmínky jednou pokusil o rozjezd, jenže místo úspěchu spadla na jeden z vagonů trolej. „Zrovna na ten náš, byla to strašná rána,“ lekla se Monika Divišová.

Po téhle příhodě přestala fungovat elektřina, čili i splachovací zařízení na toaletách. Zatímco páni řešili potřebu vystoupením ven, dámy musely opatrně střežit mísu, aby nepřetekla.

A pak už dorazili zmínění hasiči. „Odvezli nás zpátky na Hlavní nádraží. Tam pro mě přijel autem taťka, pobrali jsme další tři kolegy a ve čtyři ráno jsme byli doma,“ ukončila nechtěné dobrodružství vlaková cestovatelka.

Nedivte se, že v úterý školu vynechala a zpátky do Prahy výjimečně nejela...





 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Emauzy. Na klášter a kostel dopadly tři ničivé zápalné pumy, každá o váze 227...
Zmizelá krása Česka. Když záhuba stavebních skvostů bolí

Když v srpnu 1881 vyhořelo Národní divadlo, matka malířky Zdenky Braunerové napsala Antonínu Chittussimu: „Plakala jsem jako dítě. V Čechách bylo v té chvíli...  celý článek

Manželé Havlovi a Ondřej Kobza otevírají na týden veřejnosti částečně...
VIDEO: Střechu Lucerny zakryla dřevěná podlaha, připomíná palubu parníků

Nový výhled na Prahu po sedm dní nabídne terasa Paláce Lucerna, kterou má pronajatou kavárník Ondřej Kobza. Během rekonstrukce se proměnila celá střecha,...  celý článek

Areál Kofoly v Mnichově Hradišti čekají úpravy. Firma musí snížit hluk, jinak...
Kofola může i přes hluk dál vyrábět, obyvatelé trpí a chystají žalobu

Továrna na výrobu limonád Kofola může dál fungovat v plném provozu, přestože porušuje noční hlukové limity. Firma dostala povolení na pokračování výroby po...  celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.