Oprava vozovky v tomto frekventovaném úseku bude pokračovat i v průběhu června. Po dobu oprav je zachován provoz ve dvou jízdních pruzích v obou směrech. Ředitelství silnic a dálnic proto žádá řidiče o trpělivost, a to zejména v ranních hodinách, kdy se dají očekávat dopravní komplikace.
„Ke zkrácení uzavírky dochází o patnáct dní dříve, než předpokládal harmonogram,“ sdělil ve čtvrtek mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký.
Studecký připomněl, že poslední souvislé opravy probíhaly na tomto úseku ve druhé polovině 90. let, poté následovaly již jen havarijní opravy. Na vozovce jsou v současné době výtluky, nerovnosti a trhliny, poškozena jsou svodidla, elastické mostní závěry i odvodnění. Na krajnici a ve středním dělicím pásu jsou nánosy bahna.
Během oprav, které začaly loni v červenci, se vymění asfaltové vrstvy a na zhruba tříkilometrovém úseku se kryt vozovky nově vytvoří z asfaltového koberce tlumícího hluk. Silničáři opraví a sanují také podklad vozovek.
„U mostů dojde k výměně elastických závěrů. Instalovat se také budou po celé délce nová středová a krajová svodidla, ocelová i betonová,“ dodal mluvčí. Opraví se krajnice, odvodnění či přejezdy přes střední dělicí pás.
Dálnice D1 je nejstarší a nejvytíženější silnicí v Česku, její modernizace začala před dvěma lety. Opravy jsou kvůli ulehčení uzavírek rozděleny na 21 úseků v délce od tří do 14,7 kilometru. Dálnice bude i po modernizaci čtyřproudová, bude však rozšířena.