Vlaky slouží tisícům lidí
|
O záměru posílit železniční síť informoval včera na Žofínském fóru šéf organizace Ropid Pavel Procházka. "Rozvoj železnice závisí na penězích, Praha ale v rozpočtu na příští rok nemá na tyto účely ani korunu," řekl náměstek primátora Josef Nosek.
Od nového jízdního řádu, který vstoupí v platnost 9. prosince, bude zavedena pravidelná taktová doprava na trati do Vranného nad Vltavou, Čerčan a Dobříše. Podle Procházky se jedná o poslední trať, kde vlaky nejezdily v pravidelných intervalech.
V příštím roce by mohla začít jezdit linka z Masarykova nádraží přes Vysočany, Satalice do Čakovic, která by měla zrychlit cestu do centra. Cesta vlakem z Čakovic trvá 20 minut, zatímco jízda MHD 45 minut. Na provoz linky by bylo potřeba 11 milionů korun ročně.
Ze Smíchova do Vršovic za šest minut? Za rok se dočkáme
Od prosince 2013 plánuje Ropid nové propojení mezi Smíchovským nádražím a Vršovicemi. Šlo by o prodloužení linky z Rudné u Prahy, což by podle Procházky stálo pět milionů korun ročně. Cesta mezi Smíchovem a Vršovicemi by trvala šest minut, cesta MHD v současnosti trvá 18 minut.
V roce 2014 počítá Ropid se vznikem nových železničních zastávek Kačerov, Podbaba a Hlubočepy, které by měla postavit Správa železniční a dopravní cesty. Do systému Pražské integrované dopravy by také mohly být zapojeny rychlíky na všech tratích do Prahy. Další železniční zastávky, například Eden a Zahradní Město, se plánují po roce 2015.