V metropoli je v současné době takových parkovišť celkem třináct. Nejčastěji jsou u stanic metra, tři "klece" jsou potom u železničních zastávek. Jejich počet se však bude zvyšovat.
Úschovny kol1. Zličín u metra |
„Odstavná místa pro kola budeme budovat především u vlakových nádraží. Parkoviště B+R bychom například rádi vybudovali u vlakového nádraží v Klánovicích,“ říká Filip Drápal, mluvčí společnosti Ropid, která organizuje hromadnou dopravu a sestavuje jízdní řády.
Na parkovišti bude hlídač
Mimo samotného budování nových míst pro kola se podle něj Ropid zaměří na zlepšování kvality stávajících parkovišť. „Na odstavných místech budeme zřizovat uzamykatelné klece na kola, parkoviště chceme také zastřešovat,“ popisuje plány společnosti Drápal.
Největší zájem ze strany cyklistů je o B+R parkoviště na Zličíně, kde v letních dnech stojí až padesát kol. Ostatní odstavná místa využívá v sezoně přibližně deset až dvacet cyklistů.
Atraktivitu těchto míst mají zlepšit právě nové bezpečnostní prvky, jako jsou uzavíratelné klece či možnost zapůjčit si zámek u hlídače parkoviště. „Rádi bychom zajistili ostrahu u některých parkovišť, kde nyní chybí,“ uzavírá Drápal.