Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Praha zrychlí MHD dalšími vyhrazenými pruhy, seřídí i vypne semafory

  11:16aktualizováno  11:16
Pražští radní schválili dokument, podle kterého na sedmnácti místech přibudou vyhrazené pruhy pro autobusy. Rovněž odsouhlasili třináct nových opatření pro tramvaje včetně přenastavení nebo i vypnutí semaforů.

Vyhrazené pruhy už v Praze na několika místech jsou. Řidičům, kteří po nich jezdí neoprávněně, hrozí pokuta až 2 000 korun. | foto: Ropid

„Preferenční opatření pro veřejnou hromadnou dopravu jsou jedním z hlavních nástrojů pro zajištění vyšší rychlosti, plynulosti a spolehlivosti provozu tramvajových a autobusových linek,“ píše se v dokumentu, který schválili radní.

V rámci autobusové dopravy patří mezi nejproblematičtější místa Svatovítská ulice, Jugoslávských partyzánů nebo křižovatka Vypich na Praze 6. Dopravu tu zhoršilo loňské zprovoznění tunelu Blanka.

Vzniknou proto vyhrazené pruhy, autobusy mají mít povolen vjezd na tramvajové koleje a na Vypichu mají být přeřízeny semafory. Nový jízdní pruh bude obousměrně také na Průmyslové a na sjezdu z Barrandovského mostu na Modřanskou.

Problémy s plynulostí provozu tramvají má Praha na Karlově náměstí, kde budou upraveny semafory, stejně jako na křižovatce Chodovské a U Plynárny v Michli. Hladší průjezd tramvají má být také na Újezdě v Praze 1, kde Ropid společně s městem zvažují zákaz vjezdu tranzitní dopravy.

Nově budou seřízeny semafory také na křižovatce Vltavské a Nádražní, kde by se tak zrychlil průjezd linek 6, 7, 12, 14 a 20.

Zcela vypnuty a odstraněny mají být podle materiálu semafory na Strossmayerově náměstí v Praze 7.

V loňském roce vznikly pruhy pro autobusy například na Evropské, a to v součtu na 1 650 metrech. Cesta vozů se tudy zrychlila o tři až pět minut. Nový pruh pro autobusy vznikl loni v listopadu i na Strakonické, kde cestujícím zkrátil cestu o čtyři až šest minut. Pruh pro autobusy měří 890 metrů.

V Praze je téměř 27 kilometrů pruhů pro autobusy, na 11 kilometrech mohou jezdit po tramvajových kolejích. Na 189 křižovatkách platí preference MHD a na 200 křižovatkách semafor pozná přijíždějící autobus. V případě tramvají platí přednost MHD na 189 semaforech.

Na Jižní spojce je pruh pro autobusy od léta 2014:

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.