Je Praha přátelským městem pro skútry?
Jako vždy, je to o lidech, to se nedá sumarizovat, ale pozitivní zpráva je, že od loňského roku, kdy se skútry staly dostupným i řidičům s řidičským oprávněním skupiny B, se tato situace lepší skokově a skútry začínají být nedílnou součástí pohybu po městě. V Praze máme naštěstí dost široké ulice a na skútru se dá mezi auty dobře pohybovat, také tu není tolik dlažebních kostek, jako v jiných starých městech.
Přibývá v Praze skútrů?
Určitě ano, skútry jsou levné, rychlé a poslední dobou také módní. řada jezdců, zejména na italských strojích má skútr tak trochu jako životní styl a je radost vidět třeba dámy s šátkem kolem krku svištět ulicí.
Kromě skútrů se objevují v ulicích stále častěji i různá elektrokola, elektrokoloběžky, i elektroskútry… Co teď frčí na silnici?
Elektrické skútry mají svůj boom tak trochu za sebou, přeci jen vysoká cena řadu zákazníků odradila, naopak elektrokola zaznamenala velký nárůst popularity, není na ně potřeba řidičák, jsou cenově dostupná a můžete s nimi jezdit i po cyklistických stezkách.
Co preferujete vy, benzín nebo elektřinu?
V tomto směru jsem ze staré školy, benzín je benzín, když dojde, někde se sežene, když vybijete baterky, tak tlačíte. Nicméně musím uznat, že elektromobily od BMW na mě udělaly velký dojem.
Jaká je výhoda při cestování na skútru? Jste rychlejší než MHD?
Největší výhodou je rychlost, se kterou se protlučete ucpaným městem a samozřejmě provozní náklady. Rychlejší než MHD jste každopádně, to už jsme si několikrát ověřili.
Jak se se vám parkuje?
Samozřejmě i parkování je podstatně snazší, než s autem, skútr dáte k chodníku, ke sloupu. Policie i lidé na ulicích slušně zaparkovaný skútr tolerují i na chodníku.
Co řidiči, jak si zvykají na stroje, které se jim motají před autem?
Čeští řidiči často velmi špatně nesou, když je v ucpaném městě předjede někdo na něčem tak malém a levném, jako je skútr, proto se setkávám s naschvály, nad kterými zůstává rozum stát. Na druhou stranu každou sezonu zaznamenávám mírný pokrok. Když pak ale vycestuji třeba do Říma, kde je skútrů mnohem víc, je třeba přiznat, že se čeští řidiči mají hodně co učit, zejména co se týče tolerance.
Máte nějaké zkušenosti s nehodou?
Nehody na skútru se mi naštěstí zatím vyhýbají a tuto zkušenost si rád nechám utéct.
Kde u nás jezdí nejvíc skútrů? Je nějaké české město rájem pro skútry?
Nějaké vyloženě zaslíbené město u nás asi nenajdete. Asi nejvíce skútrů potkáte v Praze, ať už ve službách kurýrů, nebo mezi lidmi. Špatně na tom ale není ani venkov, kde řada lidí skútry používá třeba pro dopravu do školy, nebo do zaměstnání ve městě. Co se Evropy týče, tak městem, kde vám ze skútrů bude přecházet zrak, je Řím.
Jak jste se ke skútrům dostal, jaké je vaše oblíbená značka, na čem jezdíte vy?
Svůj první skútr jsem měl v šestnácti letech a byl to stařičký Manet Tatran. Pak přišla řada motorek a posledních pár let mě skútr nadchnul především díky úspoře času při cestování po Praze. V garáži mám teď Vespu LX 125 3V, no a Vespa je i moje oblíbená značka, ostatně je to vlastně synonymum pro skútr a legenda z Itálie.
Přijďte se podívatAž do neděle můžete obdivat jednostopé krasavce na festivalu Skútrfest v OC Šestka.
|