Řídící centrum. Ilustrační snímek

Řídící centrum. Ilustrační snímek | foto: Rosťa Jančar, Technet.cz

V Praze vznikne dopravní operační centrum Malovanka, bude řídit Blanku

  • 3
Operační dopravní centrum Malovanka, ze kterého bude řízen provoz v metropoli včetně tunelového komplexu Blanka, konečně vznikne. Pražští radní v úterý po letech odkladů vybrali vítěze tendru na stavbu. Několik let diskutovaná zakázka vyjde na 478 milionů korun.

V roce 2012 Praha vypsala dvě soutěže, na stavbu a technologie, za 1,1 miliardy korun bez DPH. Nikdy je však neukončila. Pozdější politická reprezentace totiž zjistila, že na nákladnou stavbu nenajde v rozpočtu peníze.

Vznikl tak problém, odkud řídit tunelový komplex Blanka, který se má po odkladech otevřít letos v září. Praha kvůli tomu loni narychlo dovybavila stávající dispečinky. Jde však o provizorní řešení.

K diskusi o tom, zda město operační středisko potřebuje, či nikoli, se radní vrátili na začátku letošního roku. V lednu rozhodnutí odložili. „Chceme zjistit, nakolik je taková stavba nezbytná,“ řekl tehdy náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Operační středisko vznikne nad ústím Strahovského tunelu v místech, kde se napojuje severozápadní část městského okruhu, jehož součástí je tunel Blanka. Proti železobetonové stavbě se v minulosti opakovaně postavili místní obyvatelé. Doufali, že v místě zůstane zelená plocha.

Do budovy by se měly přesunout mimo jiné dopravní dispečink, který je v současnosti v ulici Na Bojišti a na Strahově, a dispečerská pracoviště policie, strážníků, hasičů a záchranné služby. V objektu by rovněž bylo záložní datové úložiště pražského magistrátu, sídlo Technické správy komunikací a centrum krizového řízení.

Náklady na celou stavbu včetně technologií by se podle původních plánů měly pohybovat nad hranicí miliardy korun.