Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové vedení Prahy vyházelo členy dozorčí rady DP. Jmenovalo vlastní lidi

  17:49aktualizováno  17:49
Koalice ANO, ČSSD a Trojkoalice ovládla po volbách nejprve magistrát a nyní obsazuje další strategické pozice. Radní v úterý odvolali všech deset politických členů dozorčí rady Dopravního podniku a dosadili na jejich místa osm svých lidí. Zbývající dvě křesla nabídli opoziční TOP 09 a ODS.

V nové dozorčí radě DP usedl i náměstek primátorky pro oblast dopravy Petr Dolínek z ČSSD. | foto:  Michal Šula, MAFRA

„Jde nám o to, aby nová dozorčí rada začala prosazovat zájmy, které jsou v souladu s politikou hlavního města,“ vysvětluje náměstek pro oblast dopravy a nový člen dozorčí rady Petr Dolínek (ČSSD).

Nová dozorčí rada DP

ANO: zastupitelé Petr Novotný, Jarmila Bendová, Jaroslav Štěpánek. Posledním členem za hnutí bude Martin Slabý, který byl při volbách lídrem hnutí ANO v Praze 5

ČSSD: náměstek primátorky Petr Dolínek, dosavadní člen a dopravní odborník Vojtěch Kocourek

Trojkoalice: radní hlavního města Petra Kolínská, starosta Lysolají Petr Hlubuček

Zaměstnanci DP: Oldřich Schneider, Josef Buriánek, František Kadlec, Jan Kolář, Václav Pospíšil

Pět členů z řad zaměstnanců v radě zůstává na svém místě.

Složení dozorčí rady je pro další směřování DP naprosto klíčové. Právě jejích patnáct členů rozhoduje o tom, kdo bude podnik vést a kdo usedne v představenstvu. Dozorčí rada tak může například odvolat současného ředitele podniku Jaroslava Ďuriše a nahradit ho někým jiným.

Bezprostředně po volbách se skutečně v kuloárech proslýchalo, že to má město v plánu, podle Dolínka se však nyní výměna šéfa nechystá. „Není to na pořadu dne,“ tvrdí.

Výběr představenstva není jediným privilegiem, které dozorčí rada má. Musí například každý rok schvalovat pro DP zásadní dokument: investiční plán. Ten určuje, kam a kolik z největší městské firmy poteče peněz. Přitom provoz podniku stojí Prahu ročně kolem jedenácti miliard korun.

„V Dopravním podniku bychom nyní rádi prosazovali například zvýšení platu řidičům a lidem v garážích a dílnách,“ naznačuje Dolínek.

ODS jedno křeslo odmítla

Přestože nová dozorčí rada investiční plán ještě neschválila, opoziční ODS již odmítla nabízené křeslo v radě. „Přijde nám to jako takové ‚držhubné‘. Nesouhlasíme s plány koalice, která chce zlevnit jízdné a stavět drahou variantu metra D, když existuje levnější. Na tom se nechceme nijak podílet,“ říká předseda pražské ODS Filip Humplík.

TOP 09, která také dostala jedno místo v dozorčí radě, zatím svého kandidáta nenominovala.

Z odvolané desítky byl v úterý pouze jeden člen dozorčí rady opětovně zvolen, a to dopravní odborník Vojtěch Kocourek (ČSSD). Naopak bývalý náměstek Karel Březina (ČSSD) už v dozorčí radě znovu nezasedne. Soud mu totiž nedávno uložil roční podmínku právě za podvod v Dopravním podniku.

Přeobsazování členů dozorčích rad je po volbách běžnou praxí, která má posílit vliv nové politické garnitury. Rada města v úterý mimo Dopravní podnik zvolila také novou dozorčí radu firmy Rozvojové projekty Praha. Ta se od ledna bude starat o holešovické Výstaviště.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.