Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vedení města s návratem turniketů do pražského metra nesouhlasí

  10:35aktualizováno  10:35
Vedení hlavního města zamítlo návrh Dopravního podniku, aby se ke vstupům do stanic metra vrátily turnikety. Podle primátora Bohuslava Svobody je projekt za zhruba jeden a půl miliardy ekonomickým hazardem. Přitom dopravce tentokrát snížil oproti původnímu návrhu jejich cenu na polovinu.

Takto mohly vypadat turnikety v pražském metru. | foto: Dopravní podnik hl. m. Prahy

"Jsem proti. Vnímám to jako ekonomický hazard. Všechny ty studie, které si nechal Dopravní podnik udělat, mě nepřesvědčují o tom, že návratnost je krátká," řekl agentuře ČTK Svoboda.

Podle náměstka primátora Karla Březiny se musí Dopravní podnik nejdříve vypořádat se svými závazky z minulosti, jako jsou například nákup nových tramvají a autobusů. Teprve potom může podnik uvažovat o tom, že by investoval peníze do obnovy turniketů.

Podoba turniketů

Vysoké měly být 170 centimetrů, aby je cestující nemohli přeskakovat. Široké 60 centimetrů a 100 centimetrů pro matky s kočárky nebo vozíčkáře. Ramena se otevřou vždy po přiložení jízdního dokladu nejen při vstupu, ale i při vystupování z metra.

Poslední analýza, kterou si Dopravní podnik nechal udělat, předpokládá, že by zavedení turniketů vyšlo na zhruba jeden a půl miliardy korun. Původní cena byla podle prvního "nástřelu" tři miliardy, nyní přišel podnik s levnější variantou. Pokud by je bývalo město schválilo, měly turnikety začít fungovat v roce 2015.

Zároveň chtěl přepravce zrušit papírové jízdenky a nahradit je takzvanými ultralighty, tedy jakýmisi elektronickými jízdenkami. To by si vyžádalo další peníze na výměnu automatů na jízdenky a označovacích strojků v autobusech a tramvajích.

Náklady na turnikety by pak zřejmě zvedlo také to, že by u nich musel stát člověk, který by hlídal, jestli se například dospělý cestující nesnaží dostat do metra s dětským lístkem.

Dopravní podnik turnikety obhajuje tím, že se výší bezpečnost v metru a zvýší tržby. "Snížíme tím počet černých pasažérů, na kterých tratíme," uvedl již minulý týden generální ředitel Dopravního podniku Martin Dvořák.

Autor:




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Kvůli rozkopané silnici u Národního divadla stály auta i tramvaje v koloně...
U Národního divadla nejezdily tramvaje, dopravu komplikuje rozkopaná silnice

Tramvaje i auta v okolí pražského Národního divadla po poledni stála. Doprava kolabovala kvůli částečné uzavírce několika ulic. Auta zde musejí během oprav...  celý článek

Muž křičel na strážníky, že jsou gestapo
Jste gestapo, křičel muž na strážníky a u toho hajloval

Muž pokřikoval na Karlově náměstí na kolemjdoucí a při tom hajloval. Pak začal rozrušeně něco psát propiskou na sloup. Když ho vyrušili strážníci, nadával jim,...  celý článek

Otevření zrekonstruované stanice pražského metra B Jinonice. (23. srpna 2017)
VIDEO: Výluka po sedmi měsících končí, v metru Jinonice opět staví vlaky

Ve stanici metra B Jinonice od středy opět staví vlakové soupravy. Pražský dopravní podnik (DPP) dokončil kompletní rekonstrukci stanice, kam zatékala voda....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.