Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na sedmi tratích přibude spojů. Další připomínky úředníci nevyslyšeli

  20:05aktualizováno  20:05
Od prosince čeká na část lidí ze Středočeského kraje, kteří často cestují vlakem, mírné zlepšení. Kraj už má totiž představu, jak bude vypadat nový jízdní řád regionálních vlaků. Spoje přibudou hlavně tam, kde si cestující stěžovali na přeplněné vozy. Část připomínek ale úředníci nevyslechli.
Některé regionální trati se od prosince dočkají více spojů. Další ale mají smůlu. Ilustrační snímek

Některé regionální trati se od prosince dočkají více spojů. Další ale mají smůlu. Ilustrační snímek | foto: Lukáš BíbaMAFRA

Odpolední cesta vlakem z Prahy do Čelákovic znamená, že nejspíš budete třicet minut stát. V tom lepším případě na obou nohou. Změní se to zřejmě v prosinci, kdy na trase přibudou nové spoje a přeplněným vlakům se tak uleví.

Kde se koncem roku zlepší vlakové spojení

Zbraslavice - Zruč n. Sázavou

  • prodloužení spoje v obou směrech

Kladno-Praha

  • ranní vlak bude vyjíždět nově z Kladna Dubí

Beroun-Březnice

  • nový ranní a večerní spoj 

Kralupy n. Vlt. - Velvary

  • nový spoj v pracovní dny

Všetaty-Mělník

  • nový přípoj k vlaku od Prahy

Milovice-Praha 

  • dvojnásobek vlaků o víkendech

Čelákovice-Praha 

  • čtyři nové spoje v odpolední špičce

Alespoň s tím počítá návrh krajského úřadu, který od prosince posiluje jízdní řády na celkem sedmi tratích. Právě v Čelákovicích se kraj chystá zavést čtyři nové spoje, které budou jezdit v pracovní dny aspoň odpoledne, kdy byl nával největší.

O víkendu navíc pojedou nově vlaky ještě dál, každých třicet minut místo současné hodiny spojí hlavní město s Milovicemi.

„O víkendech to pomůže turistům i studentům. Ve spolupráci s dalšími městy jsme změny navrhovali již loni, ale uspěli jsme až letos,“ říká k tomu čelákovická starostka Zdeňka Tichá.

Častější spojení s Prahou se objevovalo i mezi čtyřiceti připomínkami k novému jízdnímu řádu, které na kraj poslali cestující. Kraj ale vyhověl jen některým.

„Záleželo na požadavcích a prioritách, většinou hrála roli přeplněnost spojů,“ poznamenal hejtman Miloš Petera. Právě proto se podle něj nedostalo na tratě mezi Prahou a Vraným nad Vltavou či Prahou a Mladou Boleslaví.

Za posílení spojů Středočeský kraj Českým drahám zaplatí příští rok navíc čtrnáct a půl milionu korun. Ve více než miliardovém rozpočtu, který má hejtmanství na vlakovou dopravu ročně vyčleněn, je to však téměř zanedbatelná položka.

Některé novinky už od září

Další posílení vlaků kraj slibuje ještě v rámci platného jízdního řádu. Po chystaném otevření nových zastávek v Hostivici, Chýni a Rudné se na této trati má v září objevit dvanáct spojů ve všední dny a sedm spojů o víkendech.

Řada připomínek se týkala také špatné návaznosti spojů. Hejtman tvrdí, že většině se kraj v úpravách snažil vyhovět, složitější je to u dlouhodobých rekonstrukcí.

Lidé si stěžují také na situaci na Berounsku. „České dráhy nejsou schopny zajistit v pracovní dny dvě spojení mezi Plzní a Berounem, kdy vlaky končí ve Zdicích. Na zbylém úseku do Berouna proto uvažujeme o náhradní autobusové dopravě,“ dodal hejtman.

Jak bude nový jízdní řád od 14. prosince definitivně vypadat, ještě není podle Českých drah zcela jisté. Kompletně budou úpravy představeny v polovině listopadu.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.