Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Budoucnost tramvají? S metrem D se připravuje více jak 20 nových tras

  15:21aktualizováno  15:21
Nejenom do Slivence, na Dědinu a do Libuše by v budoucnu mohly jezdit tramvaje. Vznik nových tramvajových tras by měl provázet především stavbu metra D. Kromě prodloužení kolejí z Modřan ke stanici metra Libuš se plánují i úpravy trati v oblasti Nuslí a Pankráce.

Ilustrační snímek | foto: Slow TV

Zajímavou novinkou je třeba přímé napojení z Táborské na vozovnu Pankrác. Nové koleje povedou před budovou soudu. Dopravní podnik plánuje, že se díky této zkratce sníží noční hluk, na který si stěžují lidé v ­ulici Na Veselí.

Nové koleje povedou až na Pankrác, kde budou končit u nové přestupní stanice mezi linkami metra C a D.

Pokud půjde všechno podle plánu, hotovo by mohlo být v roce 2020. Nebude to ale jediná trať v Praze 4. Díky plánovanému Dvoreckému mostu by nová spojka mohla propojit Zlíchov s ­Podolím.

Tramvaje až na letiště

Tramvaje by se podle plánů dopravního podniku nemusely v budoucnu zastavit na sídlišti Dědina, ale mohly by dojet až k Terminálu 3 ruzyňského letiště. Z Kobylis by mohla vést nová trať do Bohnic.

Koleje by v budoucnu mohly vést i Počernickou ulicí. Stavbě ale musí předcházet komplikovaná přeložka vodovodu.

V územním plánu existuje devět záměrů, kam by nové tratě mohly vést. Dalších pět je zahrnuto do pořizovaných změn územního plánu a devět je pak v záměru k ­včlenění do metropolitního plánu.

Podrobné plány nových tramvajových tratí

A. Záměry podchycené v platném Územním plánu HMP

Sídliště Barrandov – Holyně – Slivenec (Úsek Barrandov - Holyně patří mezi nejpřipravenější trati. Na 2,33 kilometru dlouhou trať je zažádáno o vydání stavebního povolení.)
Divoká Šárka – Dědinská (Trať má platné vyhodnocení vlivu na životní prostředí (EIA). Bude dlouhá 2,3 kilometru a je plánovaná s pěti zastávkami. Mohla by se začít stavět roku 2018 a hotová by měla být 2020.)
Sídliště Modřany– Libuš (Dopravní podnik požádal o EIA. Dvoukilometrová trať má mít čtyři zastávky a konečnou u metra D.)
Zlíchov – Dvorce (Dvorecký most)
Kobylisy – Bohnice
Počernická
Dědinská – Dlouhá Míle – Terminál 3
Tramvajová smyčka Depo Hostivař
Tramvajová smyčka Zahradní Město

B. Záměry zahrnuté do pořizovaných změn stávajícího Územního plánu HMP

Nádraží Podbaba - Suchdol
Jižní Město (Chodovská - Spořilov Opatov - Háje)
Nádraží Podbaba - Suchdol
Na Veselí – Pankrác - Budějovická
Trojský most - smyčka (trať v ulici Na Florenci)

C. Záměry navrhované k včlenění do Metropolitního plánu

Chodovská – Bohdalec – Eden – Vršovická
Ústřední dílny DP – Průmyslová – Ústřední (Štěrboholy)
Vypich – Nemocnice Motol – Motol
Nádraží Podbaba – Lysolaje – Troja – Bohnice
Budějovická – Vyskočilova – Michle
Vršovická – Litevská – Želivského
Bílá Hora – Sídliště Řepy
Sídliště Řepy – Zličín
Nádraží Hostivař – Hornoměcholupská – Petrovice – Háje

Autor: Metro.cz


Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.