Vlak výhybku prorazil v neděli v podvečer, když strojvedoucí projel návěstím zakazujícím jízdu. Souprava vjela na kolej připravenou pro jiný vlak a zastavila jen 27 metrů od něj (psali jsme o tom zde).
Výhybku se dle informací Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC) podařilo opravit a trať plně zprovoznit v pondělí ve čtvrt na osm večer.
Opravu zdrželo shánění náhradních dílů. Souprava poškodila výhybku nového typu, k níž SŽDC neměla ihned k dispozici náhradní díly. Musel je přivézt výrobce, tedy společnost DT Výhybkárna a strojírna Prostějov.
Vlaky jezdily přes Nymburk a Lysou nad Labem
Mezi Velimí a Kolínem pracovaly už v noci z neděle na pondělí desítky lidí. Deset minut před půl jedenáctou v noci se podařilo obnovit provoz alespoň po jedné ze dvou traťových kolejí. Předtím byl zhruba od podvečerních tři čtvrtě na šest úplně přerušen. Opravili alespoň drobnější závady.
Poškozená výhybka znemožňovala dispečerům směrovat vlaky na Kolín, a tak musely jezdit oklikou, nebo střídavě po jedné koleji. Soupravy nabíraly desítky minut zpoždění. Osobní spoje také na několik hodin zcela nahradily autobusy.
"Je to pro nás komplikace, musíme vyplácet cestujícím kompenzace za zpoždění," informoval v pondělí provozní ředitel RegioJetu Jiří Schmidt. Podle něj nedostanou za takové potíže od SŽDC žádnou úhradu. "Chtěli jsme to kdysi do smlouvy, ale bylo nám řečeno, že nám nevyhoví," dodal Schmidt.
Potíže dle zjištění inspektorů způsobil lidský faktor. Strojvedoucí nerespektoval návěst zakazující jízdu. „Strojvedoucí vlaku je podezřelý z přečinu obecného ohrožení z nedbalosti. Pokud by byl odsouzen, hrozí mu až pět let vězení nebo zákaz činnosti,“ řekla ČTK mluvčí kolínské policie Martina Fejfarová.