Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vlakem z Podbaby a Kačerova. Pražská městská železnice se dočká zlepšení

  19:44aktualizováno  19:44
Dopravní plánovači chtějí, aby vlaky na pražských tratích fungovaly jako městská železnice.To by ale musely mít hustší síť stanic. Už příští rok by se to mohlo zlepšit. V plánu je výstavba nové železniční zastávky v Podbabě v Praze 6, stavět se začne i stanice na Kačerově.
Modernizace čeká i nádraží na Smíchově, začít by měla zhruba za dva roky

Modernizace čeká i nádraží na Smíchově, začít by měla zhruba za dva roky | foto: Yan Renelt, MF DNES

Do Podbaby dopravce před několika lety prodloužil tramvajovou trať s tím, že jednou by tu měl vzniknout přestupní terminál mezi vlakem a tramvají.

Nové zastávky

Podbaba
Stavět se má od jara 2014, začne sloužit v prosinci.

Zahradní Město a Eden
Zastávky se začnou stavět zhruba na přelomu let 2015 a 2016.

Kačerov
Stavět by se měla začít v prvním čtvrtletí 2014.

Hostivař
Stavět by se měla začít v prvním čtvrtletí 2014.

Modernizace nádraží Smíchov, Vysočany, Masarykovo a Bubny.
Modernizovat by se měla od roku 2015 a 2016.

"Výstavba zastávky Praha-Podbaba potrvá od května do listopadu 2014. Do provozu by měla být uvedena se změnou grafikonu, to znamená zhruba v polovině prosince 2014," říká mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

Zastávka v Podbabě by měla nahradit stanici Bubeneč, kterou dopravce zruší. V budově zdejšího nádraží je dnes i hospoda, ta patrně poté skončí. "Provozovatel pohostinství nemá zájem provozovat jej nadále po otevření nové zastávky. Objekt proto zabezpečíme a budeme pro něj hledat jiné využití," upřesnil mluvčí Českých drah Radek Joklík.

Chystá se i modernizace nádraží

Na lepší přestup mezi vlakem a metrem se zase mohou těšit cestující, kteří jezdí přes Kačerov. Tady správci železnice také začnou stavět novou zastávku, a to patrně už v prvním čtvrtletí příštího roku. V téže době by se mělo začít pracovat i na stanici Praha-Hostivař. "Momentálně je zakázka na stanici Hostivař připravena k vyhlášení výběrového řízení," popisuje Illiaš.

Správa železniční dopravní cesty chce také vylepšit stávající zastávky. Zatím se jejich opravy připravují. "V přípravné fázi jsou modernizace železničních stanic Smíchov, Vysočany, Masarykovo nádraží a Bubny, jejichž modernizace se předpokládá od let 2015 a 2016," upřesnil Illiaš.

Nové zastávky by mohly z vlakových tratí po Praze začít vytvářet městskou železnici třeba po vzoru berlínského S-Bahn.

Statistiky nyní dokazují, že denně jezdí vlakem po Praze zhruba sto tisíc cestujících. To je, jako by každý den vyráželo na vlak celé Jižní Město a k tomu pár menších obcí. Přičemž v posledních letech je znát, že na vlak po Praze nasedá stále více lidí. Mnohdy je to ideální alternativa k MHD, a spojení některých míst vychází dokonce rychleji.

Rychlejší je tak pro některé cesty třeba doprava z Klánovic na Masarykovo nádraží či z Radotína na Hlavní nádraží.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.