Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vlaková stanice Kačerov má povolení, vlaky budou stavět blízko metra

  14:54aktualizováno  14:54
Vzniku železniční zastávky Praha Kačerov už nestojí nic v cestě. Správa železniční dopravní cesty totiž získala stavební povolení. Nová stanice umožní snadný přestup na metro z vlaků jedoucích z Dobříše nebo Čerčan. Hotová bude do konce příštího roku.
Do konce příštího roku vznikne v Praze nová železniční stanice Kačerov (ilustrační snímek).

Do konce příštího roku vznikne v Praze nová železniční stanice Kačerov (ilustrační snímek). | foto: Martin Veselý, MAFRA

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) nyní připravuje výběrové řízení na stavbu zastávky a přístupové cesty, která cestující zavede k podchodu metra pod Michelskou ulicí.

"Vidíme to jako bezproblémovou stavbu, která by se v průběhu letošního roku mohla vytendrovat," uvedl Lubor Hrubeš, ředitel Stavební správy západ SŽDC.

Zastávka má nově vydané stavební povolení a čeká se na nabytí právní moci. Pokud se soutěž na zhotovitele stavby uskuteční bez komplikací, měly by stavební práce začít na jaře příštího roku s tím, že by měla být hotová do listopadu.

Kačerovská zastávka je součástí přípravy takzvaných tangenciálních linek, které by měly spojovat okrajové části Prahy a doplnit síť městské hromadné dopravy o rychlé vlakové spojení po vzoru německého S-Bahnu.

Zatím se diskutuje o zavedení dopravy ve zhuštěném intervalu, který by odpovídal městské dopravě, na tratích z Radotína do Vysočan přes Smíchov a Vršovice, z Hostivaře do Holešovic přes Libeň, Z Vysočan do Hostivaře přes Malešice a z Radotína do Běchovic právě přes Kačerov.

Kromě Kačerova by v Praze měly do tří let vzniknout nové zastávky Eden a Zahradní město v rámci modernizace železničního napojení na čtvrtý tranzitní železniční koridor. Na severu města by se v příštím roce měla rovněž začít stavět zastávka Podbaba (více o plánech čtěte zde).

Od roku 2015 se připravuje rozsáhlý projekt modernizaci zbylých železničních stanic v hlavním městě, která by měla být financovaná z nového programového období evropského Operačního programu doprava II.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.