Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z Kačerova do Radotína vlakem. Praha chce víc využít železnici v MHD

  14:29aktualizováno  14:29
Pražský magistrát chce zapojit vlaky do systému MHD. Zatímco nyní fungují převážně jako součást příměstské dopravy a vozí cestující z okolí Prahy do města, nově by měly spojovat jednotlivé čtvrti metropole. Jako první by mělo přijít na řadu spojení Radotína a Běchovic přes Kačerov.
Vlakem by se cestující mohli svézt v roce 2014 z Radotína do Běchovic. (Ilustrační snímek)

Vlakem by se cestující mohli svézt v roce 2014 z Radotína do Běchovic. (Ilustrační snímek) | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Podle magistrátu má železnice potenciál konkurovat městským autobusům a tramvajím, protože je ve srovnání s nimi rychlejší a není závislá na dopravních komplikacích. Aby systém fungoval, je nutné postavit nové vlakové zastávky v okolí dopravních uzlů, především stanic metra.

První by měla stát zastávka u metra Kačerov. Hotová má být do roku 2014 a měly by přes ni jezdit vlaky z Radotína do Běchovic. Další vlakové linky by měly spojovat Radotín - Smíchov - Vršovice - Vysočany a nebo Hostivař - Libeň - Holešovice.

Magistrát se inspiroval systémem v německých městech. První výhradně pražské vlakové linky by mohly jezdit za dva až tři roky, plně fungující obdoba německého S-Bahnu by mohla vzniknout do roku 2020.

Vlaky pojedou častěji, ale budou potřebovat nové křížení

Množství lidí, kteří vlaky v Praze cestují, trvale narůstá od roku 2006. Za těchto šest let jich přibylo víc než třicet procent.

Pokud by měly vlaky fungovat jako v německých městech, bude třeba výrazně zkrátit interval mezi jednotlivými spoji, upozornil náměstek generálního ředitele Českých drah Antonín Blažek. Problém je ale v tom, že by se všechny vlaky na koleje "nemusely vejít". Nesmí se totiž zapomenout na rychlíky a nákladní dopravu.

Například trať z Vysočan přes Libeň a Malešice do Hostivaře, která by se pro takovéto městské spojení hodila, se v Libni kříží s frekventovanou rychlíkovou tratí na Kolín a Pardubice. Zkrácení intervalů městské dopravy by si proto vyžádalo stavbu mimoúrovňového přejezdu, aby se vlaky městské linky a rychlíky nepotkávaly. Se stavbou křížení správa železnic počítá.

Autoři: ,




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Krávy na pastvě zabil výboj proudu ze sloupu vysokého napětí.
Elektrický výboj zabil krávy na pastvě, mohla ho vyvolat poštolka

Celkem tři telata z jedné farmy na Benešovsku uhynula po zásahu elektrickým proudem. Pásla se v tu chvíli na louce pod stožárem elektrického vedení. Podle...  celý článek

Napřed muži ukradli hodinky a pak utíkali, až se jim za patama prášilo.
VIDEO: Policisté hledají dva muže, kteří „drze“ ukradli hodinky

Kriminalisté hledají dvojici mužů, kteří ukradli hodinky v pražském nákupním centru. Zachytila je kamera. Jeden kradl, jeho komplic už na něj čekal a pak se...  celý článek

Policii zavolali na místo střelby exekutoři, na které muž mířil.
Muž vzal zbraň a začal střílet do vzduchu, nadýchal dvě promile

Opilý muž střílel v pondělí večer v ulici Nad Šafránkou v Praze 6 ze své legálně držené zbraně. Na místo vyrazilo několik policejních hlídek a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.