Happening Praha olympijská, Praha bariérová zorganizovalo občanského sdružení Asistence, aby ukázalo, jak těžké je pro vozíčkáře, seniory či matky s kočárky pohybovat se po hlavním městě.
Trasa dlouhá asi dva kilometry kopírovala síť veřejné dopravy. Na cestě museli závodníci na vozících překonávat řadu překážek. Většinou šlo o díry v chodnících, obrubníky u chodníků bez nájezdů, přechody ukončené schůdkem.
"Je neuvěřitelné, jak je každý sebemenší schůdeček velký problém. Bez asistenta to není vůbec žádná sranda. Třeba i jízda z kopce nebo chodníky, které jsou svahované tak, aby odtékala voda, takže se mi vozík pořád otáčel, člověk musí buď jezdit na jedné straně nebo přidávat na druhé," popsal největší potíže Hradilek.
Po hodinové jízdě prý cítil všechny svaly na rukou. "Dokonce mám i puchýře na palcích, pro mě na trochu netradičních místech, rukavice jsou hodně důležité doplněk," přiznal s úsměvem kajakář.
Podle pořadatelů happeningu je úkol učinit Prahu bezbariérovou především pro politiky. "Bezbariérovost ocení nejen vozíčkáři. Těžce s tím bojují rodiny s kočárky, senioři. Pro politiky je to ale asi málo," uvedl organizátor happeningu Erik Čipera.
Slibům politiků, že bude během volebního období zpřístupněno 12 stanic metra, už nevěří. "Letos nebude zpřístupněna ani jedna, příští rok se nechystá taky žádná," uvedl Čipera. Pražské metro má 57 stanic, z toho 34 jich má bezbariérový přístup. "Kdyby se každý rok zpřístupnila jedna až dvě stanice, bylo by metro bez bariér do 15 let," dodal.