Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Všichni jsme stejně teplí, zve plakát na letošní festival Prague Pride

  11:12aktualizováno  11:12
Už popáté se letos v srpnu v Praze uskuteční festival Prague Pride. A organizátoři se rozhodli tentokrát vsadit na mnohoznačný a lehce provokativní slogan „Všichni jsme stejně teplí“. Na plakátu zvoucím na akci je líbající se pár a také připomenutí, že běžná teplota lidského těla je 36,5 °C.

Plakát k letošní srpnové Prague Pride | foto: pořadatelé Prague Pride

„Myslíme si, že je čas přestat se soustředit jen na LGBT komunitu (zkratka označující lesby, gaye, bisexuály a transgender osoby, pozn. red.) a otevřít naši akci skutečně všem lidem bez rozdílu, tedy i heterosexuální většině,“ uvedla ředitelka festivalu Prague Pride Kateřina Saparová.

Upozornění, že všichni jsme stejně teplí má zdůraznit to, že teplota lidského těla spojuje všechny lidské bytosti, které jsou si rovny, a jakékoli rozčleňování do skupin s sebou přináší jen diskriminaci.

Letošní kampaň je zároveň reakcí na nárůst šikany a extremistických nálad v české společnosti, které jsou namířeny vůči jakýmkoli odlišnostem a obvykle pramení z neznalosti.

„Festivalem chceme zprostředkovat vzájemné poznání mezi LGBT komunitou a většinovou společností. Prague Pride není jen sobotní veselý průvod, ale celý týden s rozmanitým programem, v němž si jistě každý dokáže vybrat akci, která jej osloví,“ uvedla Saparová.

Letošní Prague Pride se koná od 10. do 16. srpna a jeho součástí budou opět kulturní, společenské, debatní i duchovní akce. V týdnu před sobotním průvodem vyroste na Střeleckém ostrově festivalová vesnička. Veřejnost může navštívit koncerty, umělecké workshopy, sportovní odpoledne nebo si třeba užít piknik.

V Pride House se letos promění Langhans - Centrum Člověka v tísni, kde se po celý týden budou odehrávat veřejné debaty. Kompletní program festivalu bude zveřejněn v červenci.

Autorem kampaně, která slogan „Všichni jsme stejně teplí“ doprovází záběry lidí pořízenými termokamerou, je kreativní tým agentury Made by Vaculík ve složení Vít Bártek, Václav Matoušek a Pavel Sobek. Digitální oddělení agentury navíc speciálně pro tuto kampaň vyvíjí facebookovou aplikaci, s jejíž pomocí si mohou uživatelé na svoji fotku dodat „termoefekt“ a podpořit tak akci.



Sledujte rekonstrukci Staroměstské radnice


 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Násilí (ilustrační foto)
Zdrogovaný mladík napadl několik lidí, policistovi zlomil nos kamenem

Opilý a zdrogovaný mladík zaútočil v domě v jedné obci nedaleko Příbrami na skupinu lidí. Následně rozkopal policistům auto a jednoho zranil. Hrozí mu až šest...  celý článek

Policie pátrá po mužích, kteří z prodejny na Pankráci ukradli notebook...
VIDEO: Jeden rozebíral, druhý kryl, třetí kradl. Vzali notebook za 74 tisíc

Tři muži ukradli v Praze přímo v obchodě McBook Pro 15 v hodnotě 74 tisíc korun. Pokud je policie dopadne, mohou dostat za krádež až osm let vězení. Při činu...  celý článek

Téměř čtrnáctimetrový sloup nesl dvoumetrovou pozlacenou sochu Panny Marie...
Mariánský sloup se může vrátit na Staroměstské náměstí. Sto let po zboření

Nápad vztyčit na pražském Staroměstském náměstí repliku někdejšího mariánského sloupu získal klíčový souhlas úředníků. Památník by se na původní místo mohl...  celý článek

Šaty a sukně do 350,-
Šaty a sukně do 350,-

Udělejte si radost bez výčitek.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.