Čtyřicet projekčních ploch bylo v metru nainstalováno na přelomu let 2007 a 2008.

Čtyřicet projekčních ploch bylo v metru nainstalováno na přelomu let 2007 a 2008. | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Z nástupišť metra zmizí po sedmi letech projektory, už jsou zastaralé

  • 7
Pražský dopravní podnik začal na nástupištích v metru postupně rušit velkoplošné projekce, jejichž čtením si cestující krátili čas před příjezdem soupravy. Podle podniku jsou zařízení morálně i technologicky zastaralá. Zhruba čtyři desítky reklamních ploch byly v metru instalovány v letech 2007 a 2008.

Informaci jako první přinesl deník Metro.

„Projektory mají skutečně výrazně překročenou životnost a další provoz je možný pouze díky softwarovým zásahům, což s sebou nese zvýšené náklady na údržbu i opravy,“ potvrdil iDNES.cz mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl.

Dodal, že minulý pátek přestalo jako první vysílat zařízení ve stanici Palmovka.

Náhradní díly, které tak byly demontáží zařízení získány, teď dopravce může použít v jiných stanicích. „Není to tak, že plánovaně ukončíme projekce ve všech stanicích. Jen do těchto zařízení už nebudeme dále investovat,“ upřesnil mluvčí.

Projekce byly nosičem nejen reklamních sdělení, cestující si ale na nich mohli přečíst aktuální zprávy či dozvědět se o dopravních opatřeních v metropoli. Co oceňovali, byl orientační časový údaj o příjezdu soupravy do stanice.

Projekce ve stávajícím stavu by zůstala zachována pouze v případě, že by se našla externí společnost, která by provoz, údržbu a opravy chtěla provozovat na vlastní náklady.

Podle dopravního podniku byla v poslední době téměř třetina projektorů nefunkčních, na jiných nebyla samotná projekce příliš kvalitní. To se negativně promítalo do zájmu o inzerci.

Podle informací iDNES.cz například za loňský rok inkasoval DPP za reklamu na těchto obrazovkách přes 4,5 milionu korun. Tato částka ale zdaleka nepokryla náklady na provoz projektorů, za něž DPP platil měsíčně zhruba 1,3 milionu korun (o tématu jsme psali zde).

Dopravní podnik plánuje uvolněné plochy v budoucnu využít. „Rádi bychom zachovali informace týkajícící se například zbývajícího času příjezdu soupravy do stanice,“ řekl Štábl. To by měly spolu s názvem konečné stanice ukazovat nové a zrekonstruované informační panely na nástupištích, které chce DPP do většiny stanic instalovat ještě letos.