Nové logo Škoda Auto

Nové logo Škoda Auto | foto: Škoda Auto

Z úspěchu mladoboleslavské Škodovky se radují hokejisté i Národní divadlo

  • 9
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto si vede čím dál tím líp. Letos v březnu prodala dokonce historicky nejvíc vozů za měsíc, celkem 85 tisíc kusů. I proto si může dovolit dál podporovat sportovní kluby či kulturní instituce. Například dalších šest let bude hlavním sponzorem mistrovství světa v hokeji.

Řidiči na celém světě si natolik oblíbili české škodovky, že automobilka v Mladé Boleslavi může rozšířit své sponzorské aktivity. Díky rekordním prodejům dosáhne na peníze od společnosti Škoda Auto víc lidí.

"Protože počítáme s tím, že budeme v budoucnu dosahovat ještě vyšších prodejů, přehodnotíme i sponzorské aktivity. Uvažujeme o rozšíření do dalších oblastí. Peněz bude víc," slibuje mluvčí společnosti Škoda Auto Evžen Krauskopf. Další podrobnosti – tedy do jakých oblastí a kolik chce firma vložit – však vedení tají.

Teď byla Škodovka nejvíc vidět v souvislosti s hokejem. Při letošním mistrovství světa na Slovensku se pod ledem zelenalo nové firemní logo, hokejové funkcionáře vozila čtyřicetičlenná flotila škodovek a firemní značky přibyly i na dresech českých, slovenských a ruských hráčů.

Nejvytrvalejší sponzoring hokeje přinesl Škodovce rekord

Okřídlený šíp zdobí střed hrací plochy při hokejovém šampionátu už od roku 1993. Firma si v této souvislosti dokonce vysloužila zápis do Guinnessovy knihy rekordů za "nejdelší hlavní sponzoring v dějinách sportovních mistrovství světa". A tento rekord ještě prodlouží. Mistrovství se totiž rozhodla podporovat jako hlavní sponzor až do roku 2017.

"Máme radost z toho, že budeme i v následujících šesti letech hlavním sponzorem mistrovství světa a že tak bude pokračovat úspěšné partnerství," těší šéfa Škodovky Winfrieda Vahlanda, který by rád do roku 2018 odbyt českých vozů z koncernu Volkswagen zdvojnásobil a dostal tak firmu zhruba na 1,5 milionu prodaných aut.

Kde Škoda Auto pomáhá

SPORT

* hokejová reprezentace Česka, Ruska a Slovenska
* mistrovství světa v hokeji
* cyklistika, např. Tour de France

KULTURA

* Národní divadlo
* Česká filharmonie
* Národní technické muzeum

SOCIÁLNÍ SFÉRA

* Car Club (auta pro handicapované)
* Paraple
* Zdravotní klaun

"Fascinace ledním hokejem se přitom ke značce Škoda hodí. Síla sportu nás bude i v budoucnu skvěle podporovat v našem růstovém kurzu," plánuje si Vahland.

Škoda Auto jako dobrý soused

Lední hokej je však jen jednou oblastí firemního sponzoringu. Škoda také významně podporuje cyklistiku, například závod Tour de France. Díky Škodovce si ale přilepší třeba i Národní divadlo či centrum Paraple.

Škoda Auto každoročně podporuje i aktivity přímo v regionu. "Chceme být dobrým sousedem. Finančně tak podporujeme boleslavský fotbal, hokej, divadlo a přispíváme také některým vesnicím na infrastrukturu," vyjmenovává Krauskopf.

Například fotbalový FK Mladá Boleslav má nyní s automobilkou smlouvu se dvěma variantami – s evropskými poháry, anebo bez nich. Pokud vyhrají boleslavští fotbalisté finále Ondrášovka Cupu s Olomoucí a vybojují si tak právo startu v Evropské lize, na účet si od Škodovky připíšou 30 milionů korun.

"Škodovka má zájem na propagaci v Evropě, proto je vzájemná smlouva takto postavená. Ale se startem v evropských pohárech jsou na druhou stranu spojené větší náklady, letecká doprava, hotely a podobně," vysvětluje prezident klubu Josef Dufek.