Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Z Anděla do Dejvic tunelem. Projeďte si budoucí trasu autobusu 118

  10:48aktualizováno  10:48
Jednou z navržených změn v pražské MHD po zprovoznění nového metra je expresní autobusové spojení Strahovským tunelem. Mezi Andělem a Dejvicemi by měla od dubna jezdit autobusová linka 118 protažená od Smíchovského nádraží. Cesta potrvá jen pár minut. Nový úsek jsme projeli s kamerou.

Autobus číslo 118 spojí dejvické Vítězné náměstí se Smíchovským nádražím, odkud bude pokračovat po své dosavadní trase do Braníka a na Spořilov. Strahovským tunelem by měl jezdit od 6. dubna, kdy se otevře prodloužení metra A do Motola. (o všech navrhovaných změnách čtěte zde). 

Kompletní návrh změn v pražské MHD od dubna 2015

Poprvé tak povede linka MHD tunelem na Městském okruhu. „Je to taková zkouška pro možné budoucí vedení autobusu tunelem Blanka,“ řekl nedávno pražský radní pro dopravu Petr Dolínek.

Podle dopravního experta Petra Moose je v zahraničních metropolích běžné, že autobusy jezdí tunely. „A není s tím žádný problém,“ řekl Moos MF DNES. Dodal, že lidé trpící klaustrofobií by ale měli raději volit jinou trasu.

V Praze už dříve jezdily městské autobusy Letenským, Těšnovským a mnohem kratším Vyšehradským tunelem.

Nová trasa 118

DEJVICKÁ - Kafkova - Prašný most - Vozovna Střešovice - Anděl - Na Knížecí - Plzeňka - Smíchovské nádraží - Lihovar - … - SÍDLIŠTĚ SPOŘILOV

(v úseku Smíchovské nádraží – Depo Kačerov budou v ranní špičce pracovního dne vložené spoje)

Zdroj: Ropid

Ropid se nedomnívá, že by provoz Strahovským tunelem měl být problémový. V případě uzavření tunelu by se „stoosmnáctka“ operativně zkrátila.

Podle navrhovaných změn by se měl provoz na lince v pracovní dny dopoledne posílit, o víkendu by ji nově zajišťovaly kloubové vozy.

Prodloužení linky 118 má podle plánů organizace také výrazně odlehčit vytíženému terminál u Smíchovského nádraží.

Dubnové změny v pražské městské dopravě budou největší od září 2012. Svou trasu alespoň částečně změní většina tramvajových linek, změny se dotknou také desítek městských a příměstských autobusů.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.