Praha má další železniční stanici, vlak bude zastavovat pod tratí metra

  • 51
Po letech příprav se o víkendu otevře nová železniční zastávka na pražském Kačerově. Cestujícím nabídne rychlý přestup mezi linkou metra C a vlaky na dobříšské a čerčanské trati, známé jako Posázavský pacifik. Už napřesrok by se v metropoli měly otevřít další dvě nové zastávky.

První plány na novou zastávku na Kačerově vznikly již v polovině devadesátých let. Sloužit bude od neděle, kdy na železnici začíná platit nový jízdní řád.

Zastavovat tu budou všechny vlaky linek S8 a S80, které jedou z Prahy hlavního nádraží do Vraného nad Vltavou a dále do Dobříše nebo Čerčan. Z Kačerova do Vraného bude možné nově dojet za 23 minut, do Modřan za 10 minut. Pro srovnání: autobus linky 139 jede z Kačerova k modřanskému nádraží 17 minut.

Posázavský Pacifik si Pražané vždy spojovali spíše s cestováním ve volném čase než s pravidelným dojížděním. Mluvčí organizace Ropid Filip Drápal ale připomíná, že to platí možná o víkendech, v pracovní dny tu však vlaky budou jezdit v kratším a pravidelném intervalu. „Ve špičkách každých třicet minut,“ uvedl.

Nový přestupní uzel podle něj ocení hlavně lidé z Dolního Posázaví či z oblasti Davle a Vraného nad Vltavou, zvláště pokud cestují do oblasti Prahy 4 nebo Jižního Města. Dojíždění se ale může zkrátit i těm, kdo míří do centra města.

Novinky na železnici v Praze

od neděle 14. prosince 2014

„V Praze vzroste rozsah objednávané vlakové dopravy o 1,6 procenta,“ říká mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Výrazně přibude o víkendu spojů na trase mezi Prahou a Milovicemi, vlaky linky S9, které jezdí ze Strančic do Horních Počernic, pojedou nově v odpolední špičce až do Čelákovic.

V nedávno otevřené železniční zastávce Praha-Podbaba začnou zastavovat také některé rychlíky na lince mezi Prahou a Děčínem - konkrétně všechny integrované spoje, tedy rychlíky, které zastavují také v Kralupech nad Vltavou.

V Chýni, na lince S65 z pražské zastávky Na Knížecí přes Zličín a Hostivici do Rudné, začne fungovat nová železniční zastávka Chýně jih. Doplní tak pětici nových zastávek, které v této oblasti slouží od září.

Nevýhodou nové zastávky je její umístění v hlubokém zářezu mezi kopcem a ulicí Michelskou. Železnice tu paradoxně podjíždí i trať metra. Aby se do něj cestující z vlaku dostali, musí překonat desítky schodů nahoru i dolů. To se změní až s celkovou přestavbou stanice podzemky, které se ale Pražané hned tak nedočkají.

Také plány, že by tudy projížděly i vlaky v jiných směrech, jsou zatím spíše vizí, která závisí nejenom na penězích. „Dlouhodobým plánem je tangenciální linka z Radotína přes Branický most a Kačerov do Běchovic,“ nastínil Drápal.

Naproti tomu už příští rok by se měly otevřít dvě nové železniční zastávky. „Jsou to Běchovice střed, které na rozdíl od dnešní stanice Běchovice budou opravdu v obci, a připravují se ještě Hlubočepy střed, které také budou blíže zástavbě,“ vyjmenoval mluvčí organizace Ropid.