Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pražany čekají velké změny v MHD. Polovina tramvají mění trasu

  8:47aktualizováno  8:47
Už za týden začnou tramvaje v Praze jezdit podle nových jízdních řádů. Vzniknou tři nové linky a devět jich změní svou trasu.
Změny platí od 28. srpna 2016

Změny platí od 28. srpna 2016 | foto: MF DNES

Od neděle 28. srpna pojede devět pražských tramvajových linek alespoň částečně jinou trasou než dnes. Pražané si tak budou muset zvyknout, že na řadě zastávek již své oblíbené tramvaje nepotkají. Z vozoven vyrazí také tři zcela nové linky, konkrétně číslo 2, 15 a 21.

Nové trasy všech tramvají a přehledný plán zde

Již nyní na změnu cestující upozorňuje hlášení v tramvajích a od příštího týdne přibude i výzva v metru. Na zastávkách se také začínají objevovat mapy s novým linkovým vedením.

„Od čtvrtka budou na čtyřiceti nejvýznamnějších zastávkách informátoři, kteří lidem změny vysvětlí osobně,“ říká Filip Drápal, mluvčí Regionálního organizátora pražské dopravy (Ropid). Ti se v ulicích objeví i první školní den ve čtvrtek 1. září a pak znovu i první pondělí po prázdninách, 5. září.

Praha tak chce předejít kritice, která provázela poslední velkou změnu tramvajových řádů. Ta se odehrála v roce 2012 a u Pražanů si nezískala právě na oblibě. I proto se magistrát rozhodl navrhnout letošní změny ve spolupráci s obyvateli. Ropid uspořádal rozsáhlou anketu, ze které vzešlo více než 1 300 připomínek, a do procesu přípravy se aktivně zapojily i městské části.

Změna se prodraží

Výsledkem jsou jízdní řády, které budou Dopravní podnik stát ročně o 130 milionů korun více. V Praze bude od 28. srpna v denním provozu jezdit 24 tramvajových linek. Status páteřních linek, tedy takových, které jezdí v polovičních intervalech, si uchovají linky 9, 17 a 22. Přijde o něj ale tramvaj číslo 3.

Město podle náměstka primátorky Petra Dolínka (ČSSD) přistoupilo k zavedení nových řádů kvůli tomu, že řada tramvajových úseků je přetížená. Naopak třeba na Veleslavíně, v Břevnově a Motole, kde se loni otevřely čtyři stanice metra, je možné tramvajovou dopravu omezit.

Svou roli sehrála i další opatření, která má magistrát v nejbližší budoucnosti v plánu. „Budeme zavádět další zóny placeného stání, a proto je nezbytné, abychom nabídli také kvalitní a silnou veřejnou dopravu,“ řekl Dolínek.

Autor:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.