Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Praha změní územní plán Buben. Určí, co na sto hektarech stavět

  12:18aktualizováno  13:01
Praha nechá zpracovat změnu územního plánu, která by měla umožnit zástavbu železničního nádraží v Bubnech. S návrhem ve čtvrtek souhlasili zastupitelé hlavního města. Záměr byl na jednání zastupitelstva už několikrát předložen, buď ale nebyl schválen, nebo byl z jednání stažen.

Nádraží Praha-Bubny. | foto:  Radek Cihla, MAFRA

"Teď už se snad podaří s touto jizvou na tváři Holešovic něco udělat. A právě proto je nezbytná změna územního plánu, kterou bychom mohli přijmout snad v horizontu dvou let," řekl náměstek primátora Tomáš Hudeček, který návrh předkládal.

Změna územního plánu, která se bude týkat asi stohektarového území, by měla podle vedení Prahy najít kompromis mezi jednotlivými zájmy developerů, kteří plánují výstavbu za desítky miliard korun. Pozemky v Bubnech vlastní například společnosti Orco a Prominecon Group.

Vizualizace, jak by mělo vypadat přestavěné pražské nádraží Bubny.

Vizualizace jedné z dříve uvažovaných podob území.

Podle dřívějších informací by v místě mohl vzniknout kancelářský, bytový a obchodní komplex nebo také koncertní sál, který Praze chybí. V rámci záměru pořádat v Praze letní olympiádu tady tehdejší vedení města v čele s primátorem Pavlem Bémem plánovalo vybudovat mediální vesnici, která se po konání her měla změnit na studentský kampus.

Praha nechala loni zpracovat studii, která má sloužit jako podklad k připravované změně. Studie počítá například s vybudováním severního vestibulu stanice metra Vltavská, vytvořením dvou městských bulvárů v Argentinské a nově vzniklé Brazilské ulici či novým náměstím s dominantou bývalé nádražní budovy, v níž by mohlo být muzeum holokaustu.

Proti návrhu ale v minulosti vystupovala Praha 7, na jejímž území nádraží leží. Podle Hudečka se změna bude zhruba rok a půl až dva projednávat právě s Prahou 7 a místními obyvateli.

Poté by měli zastupitelé schválit studii rozvoje území. V letech 2016 až 2017 by se mohlo začít pracovat na zklidnění dopravy a modernizaci železnice. Kompletní přestavba území by mohla podle Hudečkova odhadu trvat 15 až 30 let.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Nejsem perfektní máma!
Nejsem perfektní máma!

Své dítě miluji, ale dávám mu opravdu to nejlepší?

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.