Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ropid prodlouží v pražské MHD intervaly. Tramvajím i autobusům

  15:49aktualizováno  15:49
Po zářijových škrtech Ropid chystá v pražské MHD další omezení. V lednu a únoru prodlouží intervaly tramvají a autobusů, a to i v pracovní dny. Některé tramvaje budou jezdit jednovozové. Ropid a město škrty zdůvodňují lednovým poklesem počtu cestujících. Omezení budou prozatím platit do poloviny února.
Lidé budou na zastávkách čekat déle. Ilustrační snímek.

Lidé budou na zastávkách čekat déle. Ilustrační snímek. | foto: Yan Renelt, MF DNES

Podle propočtů organizace Ropid, která má na starosti veřejnou dopravu v Praze a jejím okolí, cestuje v lednu a únoru o 8 až 10 procent lidí méně.

"V lednu a počátkem února není v Praze většina studentů vysokých škol, je zde také méně turistů a obecně je poptávka po cestování vzhledem k zimnímu období nižší," řekl šéf Ropidu Pavel Procházka.

Od ledna se proto prodlouží dopolední intervaly tramvají v pracovní dny z 10 na 12 minut, u páteřních linek z 5 na 6 minut. V neděli po desáté večer bude omezen provoz linek 3, 7, 11, 14, 17, 22 a 24. Tramvajová linka 5 bude v pracovní dny jezdit pouze jako jednovozová.

Na prodloužení intervalů se musí nachystat i lidé, kteří využívají městské autobusy. Delší intervaly budou na linkách 101, 106, 107, 136, 143, 151, 158, 176, 197, 213 a 253. O víkendu se prodlouží čekání cestujícím linek 131 a 143.

Náměstek primátora Josef Nosek tvrdí, že na omezení ve výsledku Pražané vydělají. "Chceme ještě operativněji reagovat na poptávku ze strany cestujících. Snažíme se o to, abychom byli schopni přizpůsobit kapacitu dopravy skutečným potřebám. Ušetřené peníze můžeme využít v období zvýšených nároků na přepravu jako právě nyní v době předvánočních nákupů,“ uvedl Nosek.

Organizace Ropid společně s vedením města seškrtala městskou dopravu již v září letošního roku. Rušily se linky nebo měnily jejich trasy. Část změn začal po kritice Pražanů Ropid skrytě vracet do původního stavu. To se týká například linky 218 na Dědinu (více čtěte zde). Na místech, kde se podle dopravních expertů skutečně plýtvá, ale autobusy a tramvaje jezdí beze změn.

Autor:




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Na Jarmark OnaDnes.cz dorazily stovky lidí. (19. května 2012, Praha)
Praha spouští ekologický „blešák“, lidem nabídne opotřebované věci

Co s věcmi, které už nepotřebujeme? Praha hledá místo, kde by otevřela takzvané Re-Use centrum. V něm chce shromažďovat odložené věci, které jsou funkční a...  celý článek

RegioJet testuje nové vagóny Astra.
Lidé jsou unavení z uzavírek a výmolů na D1. Raději volí cestu vlakem

Počet cestujících vlakem mezi Brnem a Prahou se od roku 2010 téměř ztrojnásobil. Může za to konkurenční boj mezi Českými drahami a RegioJetem, ale hlavně...  celý článek

Sami zahraniční vojáci často nechápali, kde jsou a z jakého důvodu.
Prázdné obchody a návrat strachu, vzpomíná pamětník na srpen 1968

Brzy nad ránem je vzbudil telefon. „Obsadili nás,“ ozvalo se ve sluchátku. Byla středa 21. srpna 1968, letiště i centrum Prahy už kontrolovaly tanky. Mladí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.