Město s Ropidem už chystá další úpravy tras a čísel linek. Ropid bude následujících šest měsíců sbírat podněty a poté je vyhodnotí, případně konkrétní přenese do praxe.
Přečíslování linek
PŘEHLED O VŠECH ZMĚNÁCH AUTOBUSŮ OD SOBOTY 15. ŘÍJNA NAJDETE ZDE |
Mezitím na konci října předloží Ropid magistrátu návrhy městských částí na zavedení nových linek, které požadují radnice.
„Kdybychom již nyní všem vyhověli, navýšila by se cena za provoz autobusů o 270 milionů korun ročně,“ řekl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek.
Nejvíce žádostí je z oblasti Uhříněvsi a z jihovýchodu Prahy. Některé požadavky městských částí jsou nezvyklé, například na zavedení linky, která by svážela věřící v neděli do kostela.
Podle ředitele Ropidu Petra Tomčíka je reálných požadavků zhruba za 100 milionů. Pokud je magistrát schválí, bude za ně jezdit více autobusů a vzniknou i nové trasy. Autobusy vyjdou Prahu ročně zhruba na tři miliardy. V příštím roce by mohlo dojít ke zrušení pásmového provozu metra do stanice Nemocnice Motol. Nově tam budou jezdit všechny soupravy.