Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ze Šmukýřky na Florenc už za 24 korun nedojedete. Cesta nově trvá déle

  12:54aktualizováno  12:54
Cestující v pražské MHD si budou muset nově dávat pozor na to, jaký lístek si v tramvaji či autobuse po nástupu označí. Na některých trasách, kde doposud stačil lístek za 24 korun, si nyní budou muset připlatit. Dojezdový čas se totiž kvůli přestupům prodlouží.
Pražané, kteří cestují MHD, si musí nově zjistit, zda jim na jejich obvyklou trasu bude i nyní stači jízdenka stejné nominální hodnoty. (Ilustrační snímek)

Pražané, kteří cestují MHD, si musí nově zjistit, zda jim na jejich obvyklou trasu bude i nyní stači jízdenka stejné nominální hodnoty. (Ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Jsou místa, zejména na okrajích města, kde ještě v pátek cestujícím stačil lístek se třicetiminutovým limitem a dojeli, kam potřebovali. Od soboty už to však platit nemusí.

Pro příklad lidé, kteří jezdili autobusem číslo 123 z konečné Šmukýřka v Košířích do stanice metra Florenc, zaplatili na jízdném doposud 24 korun. Stačilo jen na Andělu přestoupit do metra. Čas? Podle jízdního řádu přesně 30 minut.

Nyní ovšem na stejnou trasu potřebují více času. O málo, ale přesto už je revizor může pokutovat.

Stodvacettrojka totiž nově končí už na Kavalírce, a lidé tak musí cestou na Anděl ještě přestoupit na tramvaj číslo 9. Čas strávený v MHD se tak prodlouží. Podle jízdního řádu na Florenc dorazí za 32 minut.

Co jsou to dvě minuty, jaký je tohle rozdíl, řeknete si možná. Osm korun. Najednou totiž už jízdenka za 24 korun nestačí a cestující si musí pořídit tu za 32 Kč - na devadesát minut.

Co na to peněženka?

Kde například cesta podraží:

Šmukýřka - Florenc

Dříve autobusem na metro Anděl, pak na Florenc za 30 minut.

Dnes stejným autobusem na Kavalírku, pak tramvají na metro Anděl a na Florenc za 32 minut.

Místo jízdenky za 24 Kč bude třeba dražší na 90 minut za 32 korun.

Kde například cesta zlevní:

Sídliště Spořilov - Smíchovské nádraží

Dřív autobusem s přestupem za 39 minut. Dnes bez přestupu za 25 minut. Stačí jízdenka za 24 korun.

A i zmíněných osm korun na jednu cestu může hrát v obsahu peněženky roli. Stačí takhle jezdit dvakrát každý pracovní den a za měsíc už rozdíl od původní ceny dělá přes tři sta korun.

To se samozřejmě netýká cestujících, kteří využívají předplatné kupony. Ti si, krom možných změněných tras, dávat pozor nemusí.

Revizoři první dny přimhouří oko

"Jízdenkáři", kteří si výše popsanou situaci dnes a v následujících dnech neuvědomí a náhodou je revizor chytne, zatím nervózní být nemusí.

"Naši kontroloři budou na začátku září benevolentnější. Nicméně samozřejmě jen v případě, kdy jim cestující neukáže třeba hodinu prošlou jízdenku," upozorňuje mluvčí Dopravního podniku Tereza Krásenská. Podle ní se na ně mohou navíc cestující obracet s otázkami, jak a co kam jezdí.

Nynějších změn, které mají dopad na dojezdový čas, je v Praze celá řada a lidé si na to musí dávat pozor a raději si ho přepočítat. Buď "otrocky" podle papírových jízdních řádů vylepených na zastávkách, nebo jednoduše na internetových stránkách pražského dopravce.

Na druhou stranu na mnoha místech se díky změnám v MHD doba strávená v autobusech či tramvajích naopak o něco zkrátí.

Lidé, kteří chtějí jet ze sídliště Spořilov na Smíchovské nádraží, museli ještě v pátek přestupovat a cesta jim zabrala víc než půl hodiny - tudíž je to vyšlo na 32 korun. V sobotu však již mohli využít autobus číslo 118, který je pohodlně odveze až na Smíchov za 25 minut. Tak naopak osm korun ušetří.

Autor:




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Kvůli rozkopané silnici u Národního divadla stály auta i tramvaje v koloně...
U Národního divadla nejezdily tramvaje, dopravu komplikuje rozkopaná silnice

Tramvaje i auta v okolí pražského Národního divadla po poledni stála. Doprava kolabovala kvůli částečné uzavírce několika ulic. Auta zde musejí během oprav...  celý článek

V železniční výhybně Praha-Vyšehrad vyjel posunovaný vlak proti osobnímu vlaku...
Vlaky v Praze nestačí náporu cestujících, nové tratě mohou vést pod zemí

Tunely metra a komplex Blanka v budoucnosti zřejmě v Praze doplní tunel pro vlaky. Ty už nestíhají nápor cestujících a rozšíření tratí brání historická...  celý článek

Developerská firma Sekyra Group chce výstavbu na Rohanském ostrově v Praze...
Rohanský ostrov se znovu stane ostrovem, zabydlí ho nová čtvrť

Na podzim se veřejnost seznámí s podobou developerského projektu v Karlíně. Stavět by tam mohlo i město, a to byty s nízkým nájmem. Navíc by se ostrov, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.