Lidé čekají na tramvajové zastávce u Masarykova nádraží v Praze. V metropoli začal od pondělí platit změněný jízdní řád. (3. září 2012)

Lidé čekají na tramvajové zastávce u Masarykova nádraží v Praze. V metropoli začal od pondělí platit změněný jízdní řád. (3. září 2012) | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Pražská ČSSD sepsala petici proti změnám MHD, hrozí i referendem

  • 75
Pražská sociální demokracie nesouhlasí se změnami v pražské MHD a sepsala petici. Pod ní má již tisíc podpisů. Pokud se vedení Prahy nebude peticí zabývat, jsou socialisté připraveni sesbírat padesát tisíc podpisů nutných pro referendum.

Podle zastupitele a bývalého radního pro dopravu Karla Březiny se pražským sociálním demokratům podařilo jen v průběhu dnešního dopoledne sesbírat tisícovku podpisů.

"Téma změn v městské hromadné dopravě se tak musí projednat na nejbližším jednání zastupitelů hlavního města," uvedl Březina.

Jak se v září neztratit

Pokud tato snaha sociálních demokratů vyjde vniveč, jsou prý připraveni sbírat podpisy dál. Jakmile jich bude padesát tisíc, chtějí vyvolat místní referendum.

Pražští socialisté jsou přesvědčeni, že se veřejná doprava v hlavním městě oproti stavu před změnami zhorší. "Aktuální nastavení změn povede k významnému omezení veřejné dopravy v Praze a tím ke zhoršení kvality života velké části obyvatel. Změny budou mít negativní dopad na seniory, pohybově handicapované spoluobčany a maminky s kočárky," píše se v petici.

Jak to vypadalo ráno v MHD čtěte ZDE

Navíc jim vadí, že změny byly schváleny narychlo a vedení města ani Ropid je neprodiskutoval například s dopravním výborem zastupitelstva hlavního města, městskými částmi ani s Pražany. Navíc je neschválili pražští zastupitelé, ale pouze radní.

Proti změnám se ale již dříve postavili lidé na sociálních sítích nebo jednotlivé městské části. Těm především vadilo, že se s nimi nikdo o změnách nebavil a Ropid jejich připomínky do systému vůbec nezohlednil.

Vedení hlavního města je ale s prvním dnem "ostrého" provozu spokojené a vše prý funguje bez problémů. "Nevznikly zmatky, autobusy i tramvaje jezdily po svých trasách tak, jak mají," uvedl náměstek primátora Josef Nosek.

Podle informací dispečerů Dopravního podniku jezdily vozy MHD s přesností na 75 procent , mimo špičku přes 80 procent. Nicméně hned pět metrobusů, které mají tvořit páteř nového systému v rámci autobusové dopravy, nabíralo až dvacetiminutová zpoždění. Jednalo se například o linky 177, 183 nebo 188.

Jednotlivé stížnosti zasílali iDNES.cz čtenáři i z dalších míst (autobus 118 nepobíral, komplikovanější spojení s přestupem z Radotína do Komořan, kloubové autobusy na lince 188 zdržují dopravu v ostré zatáčce u zastávky Sdružení aj.)

,