Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Po změnách v MHD musí Ropid posilovat spoje, řešit bude i přestupy

  20:34aktualizováno  20:34
První týden po změnách v pražské MHD ukázal, že na některých místech je potřeba posílit spoje. Nové jízdní řády tak doznají drobných změn. Dopravce posílí linky či upraví návaznost na přestupech. Problémem ale zatím zůstanou přestupní místa, kde se chodí na další spoj poměrně daleko či chybějí kryté zastávky.
Dopravce po zkušenosti z prvního týdne ostrého provozu posílí některé spoje. (Ilustrační snímek)

Dopravce po zkušenosti z prvního týdne ostrého provozu posílí některé spoje. (Ilustrační snímek) | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Zástupci jednotlivých pražských městských částí se rozhodli informovat magistrát o zkušenostech s novými spoji na svém území.

"Jeden z problémů je zkrácení linky, jež spojovala porodnici v Podolí s Budějovickou. Teď se musí přestupovat. Naši obyvatelé hodnotí změny průměrně známkou 3,5 až 4. Varující je ale zejména výsledek našeho bleskového průzkumu, že 45 procent lidí uvažuje, že přesedne do aut," říká místostarosta Prahy 4 Jiří Bodenlos.

Město zatím neslyší na volání cestujících po obnově dlouholetých přímých spojů. Jejich námitky ke změnám prý vezme v potaz až během průzkumu spokojenosti v příštích měsících. Pak se rozhodne, zda se něco předělá, nebo ne.

"Po prvním týdnu jsme naplánovali zkrácení ranních intervalů na lince 138. Na 101 by měl být místo midibusu standardní autobus a třeba u linky 267 bude zajištěna lepší návaznost na vlak," popisuje první změny radní pro dopravu Josef Nosek.

Na přestupech je zmatek. Lidé nevědí, kam jít

Přímá spojení podle něj musela ustoupit novému systému, který přinesl častější přestupování. Výtky cestujících, které chodí i do redakce MF DNES, často poukazují, že přestupy jsou problematické pro seniory či matky s kočárky, ale i na to, že někde přestup znamená zdržení. I když spoje navazují, je místy složité najít zastávku, odkud další spoj jede.

"Chybí navigační systém. Třeba na stanici Přístaviště či na Spořilově. Přestože se zde přestupovalo i dřív, dnes jsou důležitější kvůli častějším přestupům," míní Petr Hnyk ze Strany zelených, která změny kritizuje.

Chybějící navigace však není jediným nedostatkem narychlo zavedených změn. Příkladem je Strahov, který se stal jakýmsi přestupním uzlem, ale bez zázemí pro cestující. Některé zastávky tu nejsou kryté. Navíc se tu kvůli přestupu musí přebíhat na jinou zastávku.

"Zkusíme ve směru od Dejvic na Smíchov zastávky přiblížit, aby přestup nebyl tak dlouhý, a budeme uvažovat i o tom, zda stanice zakrýt," říká šéf Ropidu Pavel Procházka.





 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Otevření prodloužené trasy C metra
Do Letňan pojede v sobotu večer MHD častěji, kvůli show Robbieho Williamse

Pražský dopravní podnik posílí v sobotu odpoledne dopravu v okolí Letiště Letňany, kde večer vystoupí britský zpěvák Robbie Williams. Častější jízdy metra a...  celý článek

Sami zahraniční vojáci často nechápali, kde jsou a z jakého důvodu.
Prázdné obchody a návrat strachu, vzpomíná pamětník na srpen 1968

Brzy nad ránem je vzbudil telefon. „Obsadili nás,“ ozvalo se ve sluchátku. Byla středa 21. srpna 1968, letiště i centrum Prahy už kontrolovaly tanky. Mladí...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Za pět milionů stavební povolení pro developera, sliboval zadržený muž

Policie obvinila muže z Mníšku pod Brdy za braní úplatku. Za pět milionů korun sliboval developerovi zařídit stavební povolení.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.