Starostům vadí, že lidé musí častěji přestupovat. Ropid to ale změnit nechce. (Ilustrační snímek)

Starostům vadí, že lidé musí častěji přestupovat. Ropid to ale změnit nechce. (Ilustrační snímek) | foto: Yan Renelt, MF DNES

Radnice mají ke změnám v MHD stovky připomínek. Změní se jen drobnosti

  • 99
Společnost Ropid, která plánuje dopravu v Praze, vyhoví stížnostem některých starostů na nový systém. Půjde ale spíše o kosmetické úpravy. Například linka 196 by cestující měla vozit až ke vstupu do metra na opačné straně ulice, mezi Stodůlkami a Butovicemi pojede víc spojů.

Po schůzce se starosty městských částí se dopravní plánovači z Ropidu rozhodli, že opraví jen drobnosti.

"Městské části leckdy zopakovaly připomínky, které nám zaslaly ještě před spuštěním nového systému. Evidujeme tu ale i požadavky, kterým si myslím, že budeme schopní vyhovět brzy. Třeba Praha 10 chce, aby linka 196 přivezla cestující přímo k vestibulu metra Strašnická, aby nemuseli chodit podchodem," uvedl šéf společnosti Ropid, Pavel Procházka.

Přehled veškerých změn v pražské MHD najdete zde

Mezi další žádosti městských částí, které hodlá Ropid akceptovat a jež je možné změnit v příštích týdnech, patří vylepšení návazností spojů mezi Starými Petrovicemi a Hostivaří. Více spojů by také dopoledne mělo jezdit mezi Stodůlkami a Butovicemi.

Jenže to neřeší zásadní výtky městských částí, kterým vadí častější přestupy a zrušené linky, leckdy se jim nezamlouvají ani trasy nových spojů. "Od příštího týdne budeme s jednotlivými městskými částmi jednat a detailně se zabývat dopravní situací na jejich území," zmínil radní pro dopravu Josef Nosek.

Které spoje MHD vadí městským částem

Přitom běžnou praxí je, aby se s městskými částmi detailně diskutovalo ještě před změnami v hromadné dopravě.

"Ačkoliv se městských částí uprostřed města neměly změny MHD nijak výrazně dotknout, opak je pravdou. Odklon linky 16 z Bělehradské ulice, kde se nedávno otevřel úřad práce pro Prahu 1 a 2, tedy asi pro 85 tisíc lidí, je vážnou závadou. Navíc se dopravně roztrhly Vinohrady ve prospěch linky 5 místo zachování linky 11 a navíc nevhodně ukončené u Olšanských hřbitovů, to je barbarství," postěžoval si místostarosta Prahy 2 Václav Vondrášek.

"Vždy je tam nějaká náhrada. Z krátkodobého pohledu tady o žádné změně neuvažujeme," oponoval mu mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Ropid změny vyhodnotí až v zimě

Radnice Prahy 4 si zase stěžovala na zkrácení linky 148, která spojovala porodnici v Podolí s Budějovickou, a lidem ze Starého Spořilova vadí, že k jízdě na Budějovickou musí nově přestupovat. Přímá linka jim jede z Kačerova, kde musí na zastávku chodit nepěkným podchodem.

"Vrátit linku 148 zpátky na Budějovickou opravdu neuvažujeme, ten autobus tam jezdil prázdný, až to byla hanba. To by bylo plýtvání penězi. Co se týká Starého Spořilova, zajímavé je, že ti, kteří jezdí nově na Budějovickou, si stěžují, že je to tam špatné, a ti, kteří jezdí nově na Kačerov, si stěžují, že zase ten je špatný," uvedl Drápal.

I další městské části se připojily ke kritice změn v hromadné dopravě. Z deseti městských částí, které MF DNES oslovila, neměly výtky jen dvě. Organizátor dopravy společně s městem ale trvají na svém. Těmito námitkami se budou zabývat za několik měsíců, pokud si na tyto změny budou stěžovat i cestující ve velkém průzkumu spokojenosti.

Radnice Prahy 6 například uvedla, že se jí nezamlouvá zkrácení linky 218, která jezdí z Dědiny. "Uvidíme, co změny v této oblasti udělají. Vyhodnotíme je koncem roku," dodal Drápal.