Zúžení komplikuje život všem, kteří tudy projíždějí autem či autobusem hlavně ve směru od Suchdola. Na úseku dlouhém skoro kilometr a půl stojí zejména v ranní špičce šňůry aut, projet jím trvá někdy i třicet minut. Spousta lidí proto v zastávce Podbaba přestoupí raději na tramvaj. Ty jsou tak díky tomu neustále přeplněné.
"Tento problém je potřeba urychleně vyřešit. A to nejpozději do konce září, jinak tu doprava zkolabuje úplně. V říjnu tudy bude jezdit navíc až deset tisíc studentů na univerzitu do Suchdola, takže posílíme linku 107, která tam jezdí, ve špičce pojede v intervalu 1 až 2 minuty," říká Filip Drápal, mluvčí společnosti Ropid, která má v Praze dopravu na starosti.
Na autobus se čeká i tam, kde zpoždění nikdo nečeká
Potíže ve směru od Suchdola komplikují i provoz v opačném směru. Jakmile autobusy uváznou v koloně, nestačí se otáčet na konečné u stanice metra Dejvická na Vítězném náměstí a nepoberou tak všechny studenty a další cestující. To pak vede i k přeplněným autobusům. "Studenti se tak nedostanou do školy včas," upozorňuje Drápal.
Že něco není v pořádku, pocítili i cestující, kteří nastupují na autobusy například v zastávce Kafkova ve Svatovítské ulici. Spoje, na které tu čekají, přijíždějí s několikaminutovým zpožděním. Jde například o vozy na lince 217, které vyjíždějí ze zastávky Dejvická a jedou na Smíchov.
K tomu, aby se dostaly z konečné v Dejvicích na svoji trasu, musí rovněž překonat zúžený úsek v ulici Jugoslávských partyzánů, která je neustále ucpaná.
Nový přechod = mnohem větší kolony
Dlouhé kolony tu způsobuje nový přechod pro chodce, který vede přes silnici i tramvajovou trať. Aby na něm byli lidé v bezpečí, je tu takzvané vyčkávací místo, kvůli němuž se zúžila silnice o jeden jízdní pruh. Chodci tak ve chvíli, kdy po trati projíždí tramvaj, nestojí v silnici, ale na vyhrazeném ostrůvku.
"Přechod přímo u Vítězného náměstí je bezesporu dobrý nápad. Jen nechápu, jak zodpovědné osoby mohly zúžit jízdní pruhy u vjezdu na náměstí. Každý, kdo tu bydlí, velmi dobře ví, že tu v ranní špičce bývaly problémy už dříve. A to se tady ještě jezdilo ve dvou pruzích. Teď je to tu mnohem horší," podotýká Pavla Plouharová, která bydlí v Podbabě a každé ráno tímto místem projíždí.
Vyřešit současnou situaci nebude lehký úkol. Pustit autobusy na tramvajovou trať není možné, protože je zatravněná.
Další možností by bylo vyhradit v ulici Jugoslávských partyzánů pruh určený autobusům. V takovém případě by však městská část Praha 6 musela zrušit desítky parkovacích stání na okrajích této silnice. "Nemáme vymyšlené řešení, ale rozhodně nás to nenechává v klidu," řekl ředitel magistrátního odboru dopravy Jan Heroudek.
Vzápětí připustil, že možností by bylo zúžení zrušit. "Bylo by to však řešení na úkor bezpečnosti chodců, a to se mi nezamlouvá," dodal.