Diskuze
Změna Václavského náměstí vypadá zase jinak, tramvaje pojedou u chodníků
Děkujeme za pochopení.
J49i76ř26í 80K79o74v12a58ř28í82k
Tak jako je pravda, že už tam tramvaje dlouho nejezdily a změna musí bejt.
J56a59n 91H38o43l93a94n
Hlavně aby tam tramvaje zůstaly! Aby zas nějakého troubu nenapadlo je z projektu vyhodit :-(
J40i42ř91í 33S89t50r13ž60í84n64e85k
Mám pochybnosti jak bude kvalitní a hlavně bezpečný prostor mezi dvěma tramvajovými tratěmi.
Jsou tam projektované stolečky a židličky - mezi zvonící tramvaje z obou stran si asi těžko někdo sedne a s dětmi už vůbec ne, to aby je přivázal k těm stolečkům.
Bude to jen mrtvá plocha ve středu náměstí, navíc v létě rozpálená sluncem.
M39i84r83o77s36l29a42v 44S60t68e71i95n68e81r
Ani tramvaje, ani auta. Václavské náměstí by tím velmi získalo. Auta jenom v podzemí v tunelech, tramvaje by ve středu neměly jezdit vůbec, na co je pak metro?
K24a83r42e72l 24D80r70d33a
Praze radila s MHD Vídeň. Jak dělat přívětivé město "pro lidi". Ve Vídni je centrum města pěší zónou. Šestiúhelník o průměru 1,5 km. Protínají ho dvě linky metra. MHD jezdí po obvodu, kde je kolem dokola tranzitní tramvajová trať. Nejspíš jde o hranici někdejších hradeb.
Pokud by Praha chtěla "město pro lidi" a budovat něco podobného, Tak podobný prostor je vymezen Ječnou a Wilsonovou. Veškeré tramvaje uprostřed této zóny jsou nadbytečné a omezují Pražany.
Národní, Spálená, Lazarská, Vodičkova, Jindřišská, Dlážděná, Havlíčkova, Na Poříčí, Revoluční... jsou trpěné výjimky, kde by měla být povrchová hromadná doprava uvedena do klidového provozu neomezujícího "pěší zónu" Prahy.
Staré Město má průměr 800-1000 metrů. Teprve s Novým Městem se dostáváme na 1,5 km. Největší problém současné generace je sedavé zaměstnání a nedostatek chůze. Jako, ujít 1 km by mělo být součástí zdravého životního stylu.
Z tohoto pohledu jsou tramvaje na Václaváku nesmyslem. Provozní požadavky tramvajové dopravy by měly být řešeny Wilsonovou a tratí ve stopě magistrály. Vytvořit okruh kolem centra. Lomecký nic takového řešit nechtěl, nicméně úvaha vést trať podél magistrály je správná. Správné by bylo dát auta pod zem a po povrchu pustit tramvaje, mimo přímé centrum. Vytvořit silný tramvajový uzel přímo před vchodem Hlavního nádraží, tedy, žádný provizorní Šervůd.
Tramvaje na Václaváku jsou jen záplatou nevyhovující dopravní sítě v centru Prahy. Provizorium. Dočasné provizorium realizované na Václaváku. Přitom by se mělo hledat skutečné řešení a ne záplatování nevyhovujícího řešení.
P25a86v75e77l 28P88i46l71á76t
S tím sedavým zaměstnáním je to pravda. Potřebu MHD i na kratší vzdálenosti ale myslím víc cítí ti starší (popř. i mladší s nějakým úrazem nebo pohybovým problémem). A těch seniorů bude čím dál víc...
M52a70r74t23i12n 24R61u60z35i71c70k95a
V clanku je jedna nepresnost, puvodne tramvajova trat vedla po stranach namesti, az pote byla prelozena do stredu namesti...
Trolejove sloupy se tak schovaji do stromoradi...
Uvital bych i navrat alespon jedne kasny...
Vypada to lepe nez puvodni navrh a tohle vitam. Rozhodne to zlepsi spojeni v centru mesta a snad se posune i prestup na nocni tram z Lazarske do stredu nam.
K64a18r29e32l 36D70r79d53a
S tím řešením souhlas. Docela fajn. I když ta otevřená plocha moc k pobývání na slunci nebude. Lepší by ale byla pěší zóna a parkové úpravy Václaváku bez jakýchkoliv tramvají.
S chodci je to jako s auty. Plno lidí jede po povrchu z principu a jen projíždí z periferie na periferii. Neumíme takové cestující v dopravě směrovat jinam. Ale vozit je zbůhdarma Jindřišskou či Václavákem, je zhůvěřilost na entou. Podle mě by pražské linky takový tranzit neměly podporovat. Pro takové cestující by měly být linky "po okruhu". Což je pro centrum Prahy docela dobře Ječná.
A noční tramvaje... Lazarská. Jako v době, kdy lze v centru Prahy ještě chytat poslední metra. Tak už vyjíždí noční tramvaje s nekonečným čekáním v Lazarské. Což je důvod, proč se nedá poslední Céčko chytit. A cestující musí počkat patřičnou půlhodinu, než mu pojede noční autobus. Doprava k zlosti jako šikana Pražanů. Jak jinak?
D78a25v13i23d 54F20r42y66č
Skvělé... jaký je teď stav tramvaj vs chodec? Nevim proč do toho chtějí šťourat... nerozumim na co tam ta tramvaj bude vždyť se tam dá dostat pohodlně odkudkoliv... přijde mi to zbytečné
R65o41b78e34r33t 91P38r59a15ž20á21k
Bude tam na to, aby s ní jezdili lidé. Buďte si jistý, že tam ty tramvaje budou plné.
K69a80r21e87l 19D10r36d59a
Namohou být přechody pro chodce v Praze označeny výrazným nápisem "tramvaj nemá na přechodu přednost před chodci" ve výhledu řidiče tramvaje?
Opět Olšanské náměstí. Chodec šikanován tlačítkem, jinak nedostane zelenou. (Když ji má, prohání ho po přechodu odbočující auta.) Teď se celý cyklus semaforů okatě zastavil protože ze zastávky na Olšanském náměstí pomaličku vyjížděla tramvaj. Tady mají tramvaje právo šaltovat se semafory, nebo tady jezdí tramvaje na červenou? Každopádně, tramvaj se proploužila křižovatkou a přechodem v okamžiku, kdy měli chodci na chvilku zelenou. Jak je to hle možné? Tramvaj co vjíždí na přechod, co svítí pro chodce zeleně? K vidění pravidelně. Myslím, že tady tramvaje prostě projíždí červenou.
Kauza z Pavláku o projíždění červené tramvajemi by se mohla opět oprášit. (Posledně ti dva cizinci na kaši na Pavláku, to mělo souvislost se semaforem nebo nemělo?)
Mám radost, že stejné služby zavádíme cizincům i na Václaváku. Praha a nezapomenutelné vzpomínky na její agresivní MHD... ;-)))
K78a55r54e90l 28D66r28d97a
Koukám na ten Pavlák. Prý přecházení na červenou. Vina chodců. Oba mrtví není koho obžalovat.
Je tady zvláštní půlený přechod. Uprostřed ulice je ostrůvek a modrá tlačítka. Ty jsou snad pro lidi nevidomé, ne? Normálně to dá zelenou napříč celou ulicí a chodci přechází. Trať je za třemi jízdními pruhy. Umím si představit, že ji přecházím už na červenou. Křižovatka je přitom pověstná, že to zde tramvaje metelí a červenou běžně podjíždí. Smůla. Chtělo by to video, aby mohla být vina zvážena. Když ale jede v Praze tramvaj přechodem a na přechodu je zelená, tak to může klidně znamenat, že vina není na chodcích. Jen je to elegantní smetení ze stolu.
2 mrtví na přechodu. A měsíc na to 23 zraněných o zastávku dál, protože to rozjetá tramvaj neubrzdila.
Jak tak googlím, vypadla na mě nejhorší nehoda tramvaje v Evropě v historii. Máme evropský primát. V roce 1947 v Ústí nad Labem se splašila tramvaj s výletníky. 30 mrtvých, 43 těžce zraněných. Celkem cca 100 lidí zraněných. Pečlivé vyšetřování prokázalo vinu řidiče. Byl mrtvý, nemohl se bránit. Jak 2018 na Pavláku. Vinou byl spíš zanedbaný stav techniky po válce. Bylo krátce po odsunech. Ústí bylo německé město, údržba trpěla. Hned se rozjela šeptanda, že za to mohou sudetští Němci. Což skutečně nebylo tehdy od věci...
Při porovnání s nejhoršími tramvajovými nehodami historie, je na tom Praha vlastně ještě dobře a metelící tramvaje Václavákem turistům vlastně moc neublíží. ;-)
K37a66r61e68l 90N80o93v93o93t92n45ý
Včera večer ve zprávách vysvětlení - komunisti udělali uprostřed Václaváku záhony, aby se nemohlo demonstrovat, řekl nějaký jouda TOP09. Další obhajoba je, aby při demonstracích mohla jezdit tramvaj - nemusel být přerušený provoz.
Pánům radním v touze demonstrovat co nejpohodlněji, uniká skutečnost, že se dnes ve městech bojuje za každý kousek zeleně a vykácení vzrostlých stromů, zrušení záhonů a keřů, vybetonování vzniklého prostoru udělá z Václavského náměstí neobyvatelnou část Prahy.
R71o72b78e69r27t 26P58r19a72ž66á36k
Vždyť taky jo. Říkalo se tomu Štrougalovy sady.
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž
Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sochař Černý se v televizi pohádal s kurátorkou o „motýly“. Padly i vulgarismy
Boj o moderní umělecká díla si vyžádal na poměry České televize ostrou slovní přestřelku. Stalo se...
Prahu čeká velká tramvajová výluka. Dvacet linek změní na dva měsíce trasu
Cestující v Praze čeká od pondělí 29. dubna rozsáhlá výluka tramvají, která bude trvat přibližně...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje
Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...
Tvář stará tisíc let. Podobu sv. Vojtěcha odhadli odborníci podle lebky z pokladu
Pravděpodobnou podobu patrona pražského arcibiskupství sv. Vojtěcha ve čtvrtek odhalili zástupci...
V plaveckém bazénu v Řepích utonul muž, nejspíš měl zdravotní problém
Ve veřejném plaveckém bazénu v pražských Řepích ve čtvrtek utonul přibližně sedmdesátiletý muž....
Omezí příjezd Středočechů do Prahy závory a buspruhy? Kraji se plány nelíbí
Vedení Středočeského kraje se ohradilo vůči záměrům Prahy 6 na regulaci dopravy. Jednat se má...
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.