Diskuze

Praha na Palackého náměstí testuje nový označník MHD

Na tramvajové zastávce Palackého náměstí je od středy v provozu prototyp nového zastávkového označníku. Ten má za úkol nejenom poskytnout cestujícím více informací včetně aktuálních odjezdů nejbližších spojů, ale také vtisknout pražským zastávkám MHD důstojnější podobu. Testován bude minimálně půl roku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vyhozené peníze. V době, kdy se kňourá, že jsou ztráty na tržbách. Kdy má jet spoj je napsáno v jízdním řádu, většina lidí, včetně dětí má hodinky, tak si může jednoduše spočítat, za jak dlouho spoj pojede ... má-li zpoždění, tak na tom informace na displeji že má zpoždění nic nezmění ....

0 0
možnosti

Na Podolském nábřeží, kde běžně nastupuje asi 15 cestujících denně, se elektronické označníky "testují" roky. Za co si to tato trať zasloužila, že se experimentuje hlavně zde? (Tedy, další takový je na Hradčanské. A tady je o něco víc cestujících.) Viditelnost na tom starém je vcelku dobrá. Takže s novým označníkem jde o výrazný krok zpět.

Neznáte někdo technický princip? Čekal bych, že jde o ověřené údaje a o skutečný pohyb tramvají po trati. Jinak by to velký smysl nemělo. Nějaká databáze jízdních řádů by službou nebyla.

Jen, mám pocit, že jsem to zažil na Hradčanské i v Podolí. Ale s jistotou to netvrdím. Jak máme v metru časy příjezdu, které když nesedí, tak se pořád čas přetáčí. Tak mám pocit, že stejně fungují i tyto označníky. Hlásí to příjezd tramvaje za 3 minuty. Když nedorazí, tak to pořád nějaký čas přihazuje. Mám ten pocit... Jako, drahá hračka reálně k ničemu. Jako plno dalších drahých udělátek v pražské předražené MHD. Rv

0 2
možnosti
Foto

V Podolí si to ta trať "zasloužila" tím, že to byla položka v rámci kofinancování z fondů EU při rekonstrukci. Takže to Praha dostala zaplacené.

Technologie zde i na Hradčanské jsou mechanické obracecí terčíky s podsvícením. Tj. vidět je to dobře, ale neumí to napsat nic jiného ani třeba běžící text. Data jsou z kontrolních bodů a zpřesňovaná hlášením dalších zastávek. U tramvají však zatím nejsou veřejně dostupná, protože dispečerské systémy jsou od externí firmy.

Čas v metru i u tramvají to samozřejmě upravuje podle těch průjezdů dalšími body, proto se logicky mění.

3 0
možnosti

Ještě by tady mohl Šubrt z ROPIDu pojednat, jak je nutné platit za roční kupon 8000 Kč, aby takových nezbytných označníků, bez schopnosti na denním světle něco cestujícím ukázat, mohlo být po Praze víc a ještě více. Rv:-P

3 2
možnosti
Foto

Takovéto označníky určitě nejsou nezbytné. Nicméně Praha je jedním z posledních měst, která taková zařízení běžně nemá v provozu.

A je to mimo jiné právě kvůli jejich nákladnosti. Problém dobře svítících informací o odjezdech je v tom, že potřebují trvalou přípojku proudu, k tomu územní řízení, stavební povolení, vlastní elektroměr, případně transformátor proudu z troleje. To je opravdu hodně drahé.

Současné zastávky jsou běžně připojené jen na noční proud, tedy proud, který napájí třeba osvětlení jen v noci. Pokud tedy chcete informace o odjezdech, musíte do sloupku dát několik baterií. LED info o odjezdech nezvládne napájet solár, stejně jako neutáhne E-papír. Baterie jsou ovšem také drahé a musí se měnit mnohem častěji než pak ty sloupky. A odběr musí odpovídat tomu, aby i přes léto informace při dlouhém dni a krátkém nočním proudu fungovaly.

Takže máte pravdu, modernizace systému zastávek a informací je nákladná a město na ní obecně nemá peníze. A to ani ve formě, že by nahrazovalo zničené a staré sloupky postupně tak, jak je nahrazuje nyní těmi starými. Takže snahy urbanistů a designérů vedou vždy k tomu, že se udělá nějaký vzorový sloupek s nějakými vlastnostmi a pak to celé usne, protože bez toho spolufinancování s EU na to opravdu město nemá.

On totiž E-papír třeba na jízdní řády stojí v řádu desítek až set tisíc podle potřebné plochy a opravdu vybavený sloupek, jak by si ho lidé představovali, pak stojí mnoho set tisíc. A takové náklady opravdu smysl nedávají. Proto je prioritou info o polohách spojů poskytovat do mobilu. Busy už tam jsou, na tramvajích se pracuje. Stejně jako na mapě, kde bude možné si vyfiltrovat polohy vozů jen na svých linkách.

1 1
možnosti

J46i15ř33í 21J48o98h95n

1. 10. 2020 8:56

Snad to nebude takový debakl jako lavičky a odpadové koše ze studia Olgoj Chorchoj. Za takový návrh by vyhodili studenta prvního ročníku.

Lavičky jsou výrobně náročné a tedy i drahé, nemají dostatečnou životnost, pevnost (vandaluodolnost), nedá se pod nimi posekat tráva a hlavně kopřivy (protože pod lavičkami jsou šikmé výztuhy, které neumožní vložit sekačku pod lavičku). Koše mají kryt, který nelze jednoduše nasadit, zdeformuje se a je nepoužitelný.

Asi mají na Magistrátu nějakou "oporu", která nedostatky návrhu kompenzuje...

3 0
možnosti

Proč je zastávkový sloupek černý? Aby byla vidět nějaká změna, když už to vypadá jinak úplně stejně jako každej normální klasickej?

1 0
možnosti

piráti? ;-)

když už nemůžou dát svou "klasickou" vlajku, tak aspoň takhle prosadí černou?;-)

0 0
možnosti

Tak z toho musí být v Brně na mrtvici :) Zase jsme o krok před nimi.

4 0
možnosti

P68e61t25r 92J62a41r61o38š

1. 10. 2020 4:53

Mne se zdá název zastávky za dne poněkud nečitelný. Pokud nápis bude v noci svítit, tak by to v noci mohlo být ok. Pro mne je důležité vidĕt, již z dálky, za kolik minut jede moje tramvaj, a to ať přicházím ve směru jízdy nebo proti směru jízdy. Jsem zvědav jak testování dopadne, a co se díky němu podaří ještě upravit.

2 0
možnosti

Děkujeme Pirátům za řešení těchto palčivých tématů....

1 2
možnosti

Co s tím mají dělat piráti?

0 0
možnosti

Když tam tramvaj brzy přijede, tak je mi úplně jedno, co všechno ten sloupek umí nebo bude umět. Mně stačí, když se dozvím, za jak dlouho a jestli jede na čas. Dobrá věc na papírových jízdních řádech je také, za jak dlouho mne kam dopraví a to na žádném displeji nevyčtete.

6 0
možnosti

Siluetu historicke tramvaje T3 ponechali.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Po napadení v autoservisu v Řepích zemřel muž, druhého policisté zadrželi

18. dubna 2024  14:38,  aktualizováno  14:55

Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...

Na důstojný život je potřeba 45 tisíc, v Praze ještě víc, vypočetla platforma

16. dubna 2024  16:33

Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 47 718 korun hrubého v Praze, 45 573 korun hrubého mimo...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Plzeň - Slavia 1:0, šlágr rozhodl v závěru Šulc, hosté po týdnu spadli z čela

14. dubna 2024  17:09,  aktualizováno  19:59

Zásadní zpráva ze šlágru fotbalové ligy z Plzně, kde se představila první Slavia: největší radost...

Kladno - Vsetín 7:2. Druhé vítězství Rytířů v baráži, kanonádu domácích zahájil Jágr

18. dubna 2024  17:45,  aktualizováno  21:55

Druhé vítězství pro Kladno a střelecký rekord pro legendu. Domácí porazili ve druhém utkání...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nesvítilo se tam, řekl policistům muž, který se vloupal do domu střelce z fakulty

18. dubna 2024  11:51

Po čtyřměsíčním pátrání policie zadržela muže podezřelého z vloupání do dvou domů v Hostouni na...

Správu Pražského hradu povede ekonom Vyhnánek, bývalý náměstek primátora

19. dubna 2024  10:18,  aktualizováno  11:20

Správa pražského hradu v pátek oznámila jméno nového ředitele. Stane se jím dosavadní ředitel...

Nechte auto doma. Slavia bojuje proti bezohledným řidičům u Edenu

19. dubna 2024  9:47

Trpělivost došla. Městská policie na Praze 10 společně s fotbalovým klubem SK Slavia Praha...

Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami

19. dubna 2024

Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...

Kapitán Smoleňák: A máte příběh pro Netflix! Džegrův gól nás povzbudil

18. dubna 2024  22:12

Hráči na kladenské střídačce euforicky vyskočili, stadion vibroval a kotel nadšeně zpíval: My chcem...