Moderní autobus svezl pasažéry po trase prvního autobusového spoje - tedy přes Hradčany, Pohořelec a Chotkovy sady - celkem sedmkrát.
K Pražskému hradu nechal dopravní podnik přistavit také plně pojízdný historický autobus Škoda. „Nemá žádné posilovače, zatočit volantem na místě nelze a za jízdy to jde ztuha, ale jezdím s ním hrozně rád,“ vylíčil iDNES.cz řidič dopravního podniku Petr Jan Kaprál.
První autobusová linka jezdila v intervalu patnácti minut a Pražanům začala sloužit 7. března 1908. První spoj vyjížděl každý všední den i o víkendu v šest hodin ráno, poslední cestující pak autobus nabíral ve čtvrt na jedenáct večer.
Podle historických pramenů dopravního podniku neměl autobus žádné označení a tabule s názvy stanic byly doplněny pravděpodobně dodatečně
Kvůli velkému sklonu Nerudovy ulice uvažovali tehdejší dopravní plánovači za účelem zlepšení obslužnosti Malé Strany a Hradčan dokonce o vybudování lanových drah či ozubnicové elektrické dráhy. Nápad se však ukázal jako nereálný, tudíž jedinou možností zůstaly právě autobusy. Nefungovaly však dlouho.
„Z důvodu častých poruch a několika nehod došlo ve středu 17. listopadu 1909 k ukončení autobusového provozu, na jehož pokračování si museli Pražané téměř 16 let počkat,“ informoval dopravní podnik.