metro.cz

Počasí v Praze

15 °C / 22 °C

Středa 1. května 2024. Svátek práce

Dalších 9 fotografií v galerii
Autobus Karosa B732 č. 5827 v Neratovicích v roce 1996 krátce poté, co tam byla prodloužena příměstská autobusová linka č. 351. | foto: DPP

Fotogalerie: Poslední Karosa opouští Prahu. Když ji nikdo nekoupí, půjde do šrotu

  9:47,  aktualizováno  14:55
Dopravní podnik se tento pátek symbolicky rozloučí s autobusy Karosa B732, které v Praze jezdily již od roku 1987. Poslední vůz bude vypraven na linku číslo 122 po trase Depo Hostivař-Opatov. Vyřazením vozů Karosa končí provoz městských autobusů s mechanickou převodovkou.

Poslední vůz bude nasazen na lince v době od 14.45 do 17.06 hodin. Aby bylo umožněno jeho fotografování, bude v pátek již od 14 hodin přistaven do autobusového obratiště Depo Hostivař, odtud se pak vydá v 14.45 na svou trasu. Zájemci budou mít možnost se s autobusy Karosa B732 svézt na pravidelných linkách i dnes a to na linkách č. 201, 175 a 256. 

Autobusy už jsou příliš staré

Dopravní podnik se musí vozů Karosa zbavit, ať chce nebo ne. "S posledními autobusy Karosa B732 se dopravní podnik loučí proto, aby nepřekročil průměrné stáří autobusů, které je devět let, a jednotlivé stáří autobusů, které nesmí přesáhnout hranici dvaceti let,“ vysvětluje podmínky pro obnovu vozového parku Jan Lebeda, vedoucí jednotky Správa Vozidel a Autobusů.

Autobusy Karosa B732 se poprvé u dopravního podniku objevily v roce 1987, kdy jich bylo dodáno 107, a v dalších letech přibývaly až do roku 1994, kdy měl podnik v inventárním stavu už 860 autobusů tohoto typu. V letech 1997-2002 se u 192 autobusů tohoto typu provedla celková oprava spojená s dílčími prvky modernizace. Těmito opravami se prodloužila celková životnost vozů až na 20 let.

Karosa se dočkala vylepšení

V pozdějších letech byly autobusy Karosa B732 dodávány od výrobce s řadou různých vylepšení, například byl dosazen katalyzátor výfukových plynů, nová provedení sedaček, podlahové krytiny, retardérů a hlavně nových motorů splňujících emisní normu Euro 1 a Euro 2. V roce 1990 bylo pět autobusů B 732 přestavěno zkušebně na pohon zemním plynem.

Pokud je nikdo nekoupí, půjdou do šrotu

  • Autobusy Karosa B-732 budou likvidovány standardním způsobem, nabídnou se obálkovou metodou k odprodeji, případně se ekologicky zlikvidují. 
  • V současné době má dopravní podnik v evidenčním stavu 1271 autobusů s průměrným stářím 8,78 let. 
  • Nejvíce zastoupeným typem autobusů ve vozovém parku je Citybus standard nízkopodlažní - 324, SOR NB18 kloubový - 225 a SOR NB12 standard nízkopodlažní - 166 autobusů. 

Komentáře

Hlavní zprávy

Domeček hříbeček. Betonová lobby o byznys nepřijde, ale zdroje ubývají

vydáno 1. května 2024  11:00

Nic není nemožné. Vedle obnovitelných energií mají lidé i obnovitelné stavební materiály. Není to jen dřevo. Kámen, písek, cement, beton, štěrk. Převaha...  celý článek

Silný vítr komplikuje dopravu. Z Havlíčkova Brodu nejezdí vlaky na dvou tratích

vydáno 1. května 2024  17:22

Silný vítr potrápil hlavně řidiče na Pardubicku. Z důvodu pádu několika stromů museli policisté uzavřít silnici v obci Srní. Mezi obcemi Hrádek a Jehnědí...  celý článek

Silný vítr v Pardubickém kraji dnes lámal stromy, působil problémy v dopravě

vydáno 1. května 2024  17:15

Silný vítr dnes v Pardubickém kraji působil komplikace v dopravě. Některé silnice byly kvůli popadaným větvím a stromům neprůjezdné, vyplynulo z...  celý článek

Ve Špindlerově Mlýně a na Černé hoře v Krkonoších začala letní sezona

vydáno 1. května 2024  16:43

Ve Špindlerově Mlýně a ve SkiResortu Černá hora-Pec začala letní sezona. Ve Špindlerově Mlýně se dnes rozjela po jarní pauze sedačková lanovka na Medvědín...  celý článek