Mytí nápisů z vozů metra jen za prvních pět měsíců letoního roku vylo na 3,7 milionu korun, řekl mluvčí dopravního podniku Jiří tábl.
Loni se náklady na odstraňování kod vyplhaly na 10,3 milionu korun, z toho 8,8 milionu za likvidaci graffiti. V roce 2014 zaplatil podnik dohromady 12,4 milionu, o rok dříve 8,8 milionu.
Nejčastějím a nejnákladnějím vandalismem ve vozech metra jsou bezesporu graffiti, a to jak vnějí, tak vnitřní, tedy tagy a hanlivé nápisy, uvedl mluvčí. V pomyslném ebříčku následují kody na čalouněných částech sedadel, pokrábané nebo rozbité výplně oken a dveří a nelegální výlep.
Jak se proti vandalismu brání, nechce dopravní podnik sdělit. Záměrně nebudeme uvádět opatření na ochranu naeho majetku, která nyní probíhají nebo se chystají v blízké budoucnosti, uvedl tábl.
kody po vandalech řeí i správce městského mobiliáře, společnost JCDecaux.
Ročně vyměníme 1 500 metrů čtverečních skleněných výplní zastávek, popisuje Tomá Tenzer, technický ředitel skupiny JCDecaux ČR. Metr speciálního skla stojí zhruba tři tisíce korun. Dalí peníze pak stojí krádee koů a dalích kovových součástí zastávek. kody na základních věcech odhadujeme ročně na est a sedm milionů korun, dodal Tenzer.