Za devět dosavadních sezon se počet prodejců na náplavce zečtyřnásobil. Také návtěvníků stále přibývá.
Jetě předtím, ne jsme se do organizace farmářských trhů pustili, jsme stáli s kamarádem Danielem Mourkem na prázdné sobotní náplavce a já jsem se rozpačitě rozhlíel kolem. Na vodě labutě, v dálce rybář a sem tam projel cyklista. Říkal jsem si, co to bude jetě za kus práce, udělat z náplavky místo, které bude pomáhat farmářům i Praanům, říká Jiří Sedláček, předseda spolku Archetyp, který farmářský trh Náplavka zaloil a provozuje.
Málokdo věřil, e se náplavku podaří oivit. Inspirace přila z Německa i USA. Na začátku váhali i farmáři. Náplavku jsme si vybrali kvůli tomu, e umoňuje farmářům přistavit i chladicí auto, co je důleité pro čerstvé potraviny, zeleninu a bylinky. Podle stejného konceptu fungují trhy i v Berlíně a v centru New Yorku, například ten největí a nejstarí na Union Square, řekla árka Sedláčková, spoluorganizátorka trhu.
Od začátku měli organizátoři za cíl vytvořit nejen místo s kvalitními farmářskými produkty, ale i prostor pro sousedská setkávání. Chceme, aby sobotní farmářské tritě na náplavce slouilo Praanům i farmářům, doplnila Alena Bochová ze spolku Archetyp.
Loni organizátoři zavedli vratné kelímky na studené nápoje. Letos pokračuje tritě s kelímky na teplé nápoje v systému otoč kelímek, který mohou zákazníci vrátit i v jakékoliv zapojené kavárně. Pivo, víno a nealko se čepuje do skla, do vratných, zálohovaných kelímků anebo do nádob, které si zákazníci sami přinesou. Občerstvení bude v nové sezoně servírováno pouze na nádobí z přírodních materiálů, do porcelánu či do vlastních přinesených krabiček zákazníků.
Trhy na náplavce
|