Tak to alespoň vypadá na počítačové studii společnosti Satra, která byla vypracována na zakázku magistrátu. Jestli vše půjde podle plánů města, s hloubením by se mělo začít v roce 2011 a stavba za deset miliard korun by trvala tři roky. Kde bude tunel začínat a kde končit, není ve skutečnosti ještě jasné.
Od začátku března bude zúžena Legerova ulice. Jde jen o první krok, který má vést ke zklidnění magistrály. Největší změnou bude podle současné nejpravděpodobnější varianty její zahloubení pod zem před Národním muzeem.
animace návrhuPodívejte se na celou verzi dokumentu |
Třeba Praha 2 si přeje jeho protažení až k Nuselskému mostu, aby se zklidnily frekventované ulice Sokolská a Legerova. V okolí Národního muzea podle studie přibude zeleň a tramvaje, zmizí naopak auta.
Na Václavské náměstí by se tak mohly vrátit tramvajové koleje, jež by propojily náměstí s Vinohradskou ulicí. Magistrála má navíc v obou směrech přijít až o dva jízdní pruhy. Z osmi proudů mohou zbýt čtyři.