Může to být docela vtipná rodinná zábava. A je jedno, zda jste příznivci
sportu, nebo ne. Zda přejete Slavii, nebo Spartě. Prostě si můžete pojmenovat nejmodernější český stadion, poslat nám svůj návrh do redakce a pak čekat, zda bude vybrán do druhého kola.
Do něj půjdou ty nejvýstižnější nápady, o kterých se bude hlasovat na iDNES.cz.
Jak byste pojmenovali stadion v Edenu?Tipy posílejte na e-mail richard.valousek@mfdnes.cz |
"Jednáme s několika zájemci, pro které je využití jména arény marketingově zajímavé. O koho se jedná, zatím prozradit nemohu. Do té doby však musíme stadion nějak pojmenovat. I proto se obracíme na čtenáře MF DNES. Myslíme
si, že výsledkem veřejné diskuse bude řada zajímavých návrhů, které bychom sami nevymysleli," uvedl Milan Heidler ze společnosti Natland Group, která vršovickou arénu vlastní. "Jde o poměrně atraktivní sponzorskou příležitost, stadion je hodně sledovaný díky velkým kulturním a fotbalovým akcím," upřesňuje Heidler.
Názvy ve světěAC Milan, Inter Milan FC Barcelona Rio de Janeiro Bayern, Mnichov 1860 Real Madrid Sunderland AFC |
Čtenáři ale nebudou mít přeci jen neomezený výběr při hledání nového jména arény v Edenu. Nový název nesmí nést jméno žádné firmy nebo značky, a to včetně názvů fotbalových klubů. Znamená to tedy, že například "Slavia Arena" nebude možné použít.
A další podmínky? "Ty jsou celkem logické, nesmí se jednat o nic hanlivého, co by narušovalo mravy. Název nemůže být ani příliš dlouhý," dodává Heidler.
Majitelé arény slibují, že anketa čtenářů nevyzní do prázdna. "Skutečně chceme znát názor veřejnosti, který vezmeme při výběru nového jména v úvahu. Vybraný název bude využíván až do doby, než se najde nový titulární partner arény," říká manažer společnosti.
Celý nápad vznikl v podstatě nedobrovolně, ukončením smlouvy mezi majitelem arény a Synot Holding k 30. červnu tohoto roku.
"Stejně jako ostatních se nás dotkla změna loterijního zákona," vysvětluje
Heidler. Kvůli ní musejí loterijní firmy nově platit daň z příjmu dvacet procent jako všechny ostatní firmy a zároveň dvacet procent z rozdílu mezi vsazenými a vyplacenými výhrami.
Tato novinka začala platit od Nového roku, do té doby byl model jiný. Loterijní společnosti byly zproštěny daně z příjmu, ale měly povinnost přispívat významné částky na veřejně prospěšné účely. Sport se kvůli novele zákona přestal finančně podporovat.
"Peníze nejčastěji směřovaly na podporu sportu. Po přijetí nového zákona však většina loterijních společností značně omezila své sponzorské aktivity," vysvětluje mluvčí Synotu, Magda Pekařová.
Také fotbalová Slavia, která hraje své domácí zápasy právě v moderní vršovické aréně, hledá. Jako jediný pražský prvoligový klub nemá generálního sponzora. V minulém ročníku jím byl právě Synot.