O plánovaném otevření mostu pro automobily a tramvaje informoval náměstek pražského primátora Jiří Nouza (TOP 09).
Otevření celého komplexu se však místo před letošními volbami možná uskuteční až v roce 2015. Firma ČKD Praha DIZ mluví o jaře příštího roku.
Stavba problematického tunelového komplexu, která pochází z éry exprimátora Pavla Béma, měla původně sloužit už v roce 2011. Její dlouho očekávané otevření ale Praha několikrát odložila.
V průběhu let navíc Blanka zdražila o několik miliard a nynější vedení města neví, jak sporné faktury zákonnou cestou zaplatit. Konečný účet by měl být 36,9 miliardy korun.
Právě kvůli nezaplaceným fakturám se město už několik měsíců soudí se stavební firmou Metrostav. Rozhodčí soud už o části žaloby rozhodl. V září jej čeká poslední, patrně nejproblematičtější část jednání ohledně ceny Trojského mostu. Navíc začne arbitráž s dalším věřitelem, firmou Inženýring dopravních staveb.